כל המידע על חופשה בשטרסבורג

שטרסבורג היא עיר הבירה של חבל אלזס שבצרפת. זהו אחד האזורים הטובים ביותר לטיול בצרפת בגלל מראה הנוף המדהים וגם בגלל הקירבה הגדולה לגרמניה וליער השחור ולשוויץ. שטרסבורג חתמה על הסכם ערים תאומות עם רמת גן. כמובן שטיול בשטרסבורג צריך להיות מחובר להמשך טיול בעיירות הקטנות של אלזס. אנחנו חילקנו את הטיול לשני מדריכים – המדריך הזה שעוסק בשטרסבורג והמדריך שלנו לאלזס.

בחודשי התיירות יש לפעמים טיסות ישירות מישראל לשטרסבורג אבל בכל שאר תקופות השנה הדרך ההגיונית ביותר להגיע לשטרסבורג היא דרך טיסה שמגיעה לבאדן באדן שנמצאת במרחק של כשלושת רבע שעה נסיעה או מבאזל שבשוויץ שנמצאת במרחק של כשעה וחצי נסיעה מהעיר או אפילו מפרנקפורט שנמצאת במרחק של שעתיים נסיעה ברכב מהעיר.

מה לראות בשטרסבורג?

הרובע העתיק

החלק המיוחד של הרובע העתיק נמצא על אי גדול בתוך נהר האיל. כל האי כולו שעליו נמצא הרובע העתיק הוכרז על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמית, בגלל המראה המאוד מיוחד שלו. העיר העתיקה מסודרת בעצם סביב שתי כיכרות עיקריות כיכר קלבר (Kléber) וכיכר גוטנברג (Gutenberg). בעצם אפשר לומר שחלק גדול מהייחודיות של העיר העתיקה נובעת מכך שהיא נמצאת על אי.

קתדרלת נוטרדם שטרסבורג
התקדרלה
  • קתדרלת נוטרדם. קתדרלה עתיקה ומאוד מרשימה שבנוייה בצורה גותית. זו כנסייה מאוד גבוהה שבמשך הרבה מאוד שנים הייתה נחשבת לכנסייה הכי גבוהה בעולם. בזמנו הקתדרלה הזו תוארה על ידי ויקטור הוגו כפלא ענק אבל עדין. הקתדרלה היא מאוד יפה בגלל שהיא עשוייה מאבן ורודה עם הרבה מאוד תבליטים ודמויות על האבנים ובצד המראה הגותי יש בה הרבה עיצובים עדינים. החלונות של הקתרדלה מעוטרים בויטראז'ים מאוד יפים ומרשימים. בתוך התדרלה בפנים יש שעון אסטרונומי מאוד גדול. כל יום בשעה 12:30 יוצאות מהשעון דמויות מונפשות למופע קטן. אם יש לכם הרבה מאוד כח אז אתם מוזמנים לטפס 332 מדרגות שמסודרות בספירלה שמגיעות לגג של הקתדרלה. הנוף שנשקף מהגג הוא מאוד מרשים וניתן לראות ממנו חלקים גדולים של חבל האלזס ובימים של ראות טובה גם חלקים מגרמניה. בתקופת התיירות של הקיץ יש מופע אור קולי שמוקרן על בניין התקדרלה.
  • ארמון The Palais Rohan. ממש ליד הקתדרלה נמצאים כמה מבנים מאוד מרשימים שאחד מהם הוא הארמון בעל המבנה הטיפוסי הגרמני. הבניין עצמו הוא מאוד מעניין וכדאי לשים לב למרזבים של הבניין שמסתיימים עם צורות של בעלי חיים שכאילו מקיאים את הביוב החוצה. הארמון שימש הרבה שנים את האצילים ומשפחת המלוכה כמקום אירוח. בתוך הארמון היום נמצאים שלושה מוזיאונים מאוד מרכזיים בעיר – המוזיאון לאומנות יפה, המוזיאון הארכיאולוגי והמוזיאון לאומנות דקורטיבית, וגם גלריה לאומנות. אפשר לקנות כרטיס משולב לכל המוזיאונים במחיר של 12 יורו או לקנות רק כרטיס לאחד המוזיאונים בחצי המחיר.
  • בניין Kammerzell House. בניין נוסף שנמצא בסביבה של הקתדרלה והפך עם השנים להיות אחד הסימנים המובהקים של העיר. הבניין הוא אחד הבניינים המשומרים ביותר במראה המקורי מתוקפת ימי הביניים. בתוך הבניין היום יש מסעדת יוקרה.

רובע צרפת הקטנה (Petite France)

האזור הכי יפה של העיר שטרסבוג. זהו אזור קטן בין הנהרות, מדרום לאי של הרובע העתיק. באזור הזה של העיר נמצאים כמה מהרחובות והמבנים היפים והפוטוגניים ביותר של שטרסבורג, עם בתים עירוניים מחומרי עץ שנשענים החוצה לתוך הרחובות הצרים המרוצפים. כל זה מוקף במים היפים של הנהר שמבצבצים מכל מקום. כל האזור הזה בעיר הוא בעצם שיחזור כי האזור כולו נחרב במלחת העולם השנייה ועבר שיחזור מקיף בשנות השבעים.

צרפת הקטנה בשטרסבורג

האזור האירופאי

בגלל הקירבה למטה של האיחוד האירופי נקבע בשטרבורג הבניין של הפלמנט של האיחוד האירופי. יש גם בניין לפרלמנט האירופי בבריסל ויש ביקורת מאוד גדולה על העובדה שהפרלמנט עובר מספר פעמים בשנה בין שני הבניינים האלו ומבזבז הרבה כספי ציבור. בכל מקרה מדובר בבניין מאוד מרשים שכדאי לסייר בתוכו.

באזור המטה האירופאי יש עוד כמה בנייני מטה יפים כמו בית הדין האירופאי לזכויות אדם והמועצה האירופית. כל הבניינים האלו נבנו בשנות התשעים, והם מרשימים בארכיטקרטורה המודרנית שלהם.

פארק האורנז'רי (Orangerie)

פארק גדול ויפה שנמצא ליד הפלרמנט האירופאי ומאפשר הפסקה קצרה לפיקניק בסיור. אם אתם מטיילים עם ילדים קטנים אז תוכלו למצוא בתוך הפארק הזה גם גן חיות קטן ונחמד וגן שעשועים מוצלח לילדים.

מלונות מומלצים בשטרסבורג

  • מלון REGENT PETITE. מלון חמישה כוכבים מצויין שנמצא בתוך תחנת קמח עתיקה. למלון יש נוף נהדר של שכונת צרפת הקטנה והנהר. מלון מצויין ומאוד מומלץ. החנייה במלון היא בתשלום של 40 יורו ללילה ולכן כדאי למצוא מקום חנייה אחר בסביבה.
  • מלון Pavillon. מלון חמישה כוכבים ברמה מאוד גבוהה במיקום מצויין ליד כל המקומות היפים של העיר בתוך צרפת הקטנה כשהמלון צופה ממש על הנהר. המלון נמצא בתוך בניין היסטורי,והוא תמיד נקי ומרווח. המלון מאוד מאובזר ונותן תחושת פינוק. למלון יש ספא מצויין. חנייה חינם.
  • מלון BOMA. מלון ברמה של ארבעה כוכבים שנמצא במיקום מצויין ממש ליד צרפת הקטנה ובמרחק הליכה קצרה מהרובע העתיק. המלון מאוד חדיש ונקי עם מיטות נוחות וארוחות טובות. ממש ליד המלון יש הרבה מאוד מקומות בילוי ומסעדות.
  • מלון ORIGAMI. מלון שלושה כוכבים מצויין עם יחס טוב ותמורה מצויינת למחיר. החדרים נקיים ומרווחים, הארוחה טעימה והיחס של הצוות מצויין. המלון נמצא מחוץ למרכז העיר אבל הוא ליד תחנה של תחבורה ציבורית שמגיעה בקלות לכל מקום.

מה לעשות בשטרסבורג?

  • משחקי כדורגל ואירועי ספורט. ניתן לקנות כרטיסים למשחקי קבוצת הכדורגל של שטרסבורג או למופעי ספורט אחרים כאן.
  • הופעות מוסיקליות. ניתן למצוא הופעות מוסיקליות והופעות אחרות באזור באתר הזה.
  • מוזיאון ארמון הקתדרלה. אתר. מוזיאון שנמצא בבניין ליד התקדרלה ומוצגים בו הרבה מאוד דברים מימי הביניים ומתקופת הרנסאנס.
  • מוזיאון אלזס. אתר. מוזיאון שעובר דרך כמה בתים מקסימים ומראה איך חיו אנשים באזור לפני מאתיים שנה.
  • שייט בספינה. אתר. אחת הדרכים היפות לראות את שטרסבורג היא דרך סיורים בספינה. בסיורים האלו ניתן לראות את כל העיירה היפה וגם חלקים מגרמניה השכנה.
  • שוקי כריסמיס. באזור חודש דצמבר יש בשטרסבורג שוק כריסמיס מאוד יפה ומרשים רק קחו בחשבון שהרבה מאוד פעמים הוא צפוף מאוד.

להמשיך טיול משטרסבורג

שטרסבורג היא חלק מחבל אלזס ולכן כדאי מאוד לצרף את הטיול בשטרסבורג עם טיול לאורך דרך היין של האזור. אתם מוזמנים לקרוא את המדריך שלנו לאזור.

אפשר להמשיך משטרסבורג לאזור היער השחור. העיירה באדן באדן נמצאת במרחק נסיעה לא גדול ויש בה מרחצאות טרמיים מדהימים ברמה גבוהה. מוזמנים לקרוא את המדריך שלנו לבאדן באדן. כמובן שאפשר לצרף את האתרים המעניינים של היער השחור ואת פארק אירופה.

אפשרות אחרת היא לעשות גיחה לבאזל בשוויץ או לציריך. שתי ערים מאוד יפות שאפשר לבלות גם בהן כמה ימים.

לקריאה נוספת – בלוגים על שטרבסורג

כתיבת תגובה