כל המידע על חופשה בפרובאנס בצרפת

חבל פרובאנס בצרפת הוא אחד מאזורי הטיול היפים והתיירותיים בעולם. כיוון שמדובר בטיול בטבע בכמה אזורים כדאי לתכנן את הטיול מראש. מזג האוויר בחבל פרובאנס נוח מאוד בסתיו ובאביב, אבל גם בקיץ מזג האוויר הוא בדרך כלל נפלא. הבעייה שיכולה להתעורר בטיול בקיץ היא העובדה שהאזור הוא אזור תיירותי מאוד ולכן הוא עלול להיות עמוס. מצד שני, מי שמטייל בקיץ ייתקל בבעיה הזו בכל המקומות היפים בעולם.

לאן נטוס כדי לטייל בפרובאנס? היעד הטוב ביותר לטיסה כשמתכננים טיול לפרובאנס היא העיר מרסיי. העיר עצמה היא עיר יפה מאוד וכדאי להקדיש גם לה זמן בתחילת הטיול או בסופו. האזור התיירותי של העיר הוא אזור הנמל הישן ורובע לה פנייר. את כל הפרטים על האטרקציות בעיר מרסיי ניתן לקרוא במדריך שלנו – מסביב לעולם מרסיי.

אפשרות קצת פחות טובה ליעד לתחילת החופשה בפרובאנס היא העיר ניס, כי היא נמצאת במרחק יותר גדול מהאטרקציות המרכזיות של חבל הפרובאנס, אבל זו עדיין אפשרות סבירה ואם המחיר מצדיק את ההבדל כדאי לשקול טיסה לשם. גם בניס יש הרבה מקומות יפים שניתן לקרוא עליהם במדריך שלנו מסביב לעולם – ניס. המרחק בין רוב האתרים של פרובנס למרסיי יחייב נסיעה של כשעתיים וחצי.

חבל פרובאנס הוא מקום גדול ולכן כדאי לתכנן את החופשה כך שתישנו בכמה מקומות שונים לאורך החופשה. מצד שני, לא כדאי לעבור כל יום בין מקומות לינה, בגלל שזה מעמיס מאוד על החופשה. בגלל שהמרחקים בין המקומות הם לא כל כך גדולים, כדאי לרכז את מקומות הלינה כך שבכל מקום תהיו יותר מלילה אחד. אפשר לתכנן את החופשה כחלק מחופשה יותר רחבה בדרום צרפת.

אנחנו נציין את אזורי הטיול המוכרים ביותר, ובכל אחד מהם נציין גם מקומות לינה מומלצים.

אביניון (Avignon).

העיר אביניון

אביניון היא אחת הערים הכי גדולות בפרובאנס והיא יושבת לאורך נהר הרון. העיר הזו הייה למשך כשבעים שנה במאה ה14 המרכז של האפיפיורים במקום רומא. המקום המעניין ביותר לביקור באוויניון הוא ארמון האפיפיורים. העיר עצמה היא עיר נעימה לבילויים. בכל שנה בחודש יולי יש בה פסטיבל גדול, שיש בו הרבה הצגות תיאטרון אבל גם לא מעט הופעות מוזיקה והופעות רחוב.

  • ארמון האפיפיורים (Palais des Papes). אתר: palais. כאמור, זהו מקום מושבם של חמישה אפיפיורים במאה ה14. הארמון הזה קשור גם לאחד הקרעים הגדולים בנצרות, הקרע המערבי, שבו באותה תקופה שימשו שני אפיפיורים שהיה בינהם מלחמה. אנחנו ממליצים לקחת הדרכה קולית כדי לראות את כל המקומות היפים בבניין, בלילה ניתן לראות בבניין מפוע אור קולי. ניתן להזמין כרטיסים מראש כאן.
  • גשר סן בנזה Le Pont Saint-Bénezet. זהו גשר הרוס מעל נהר הרון שנמצא באזור של ארמון האפיפיורים. זהו גשר עתיק שהפך להיות אחד מהסמלים המזוהים ביותר עם כל אזור הפרובאנס. גשר האבן כלל במקור 22 קשתות, שחצו את הנהר, אבל עם הזמן חלקים מהגשר נאכלו על ידי הנהר. ניתן להזמין כרטיסים כאן.

מבחינת מקומות לינה, ניתן להמליץ על כמה מקומות בעיר:

  • מלון La Mirande – מלון חמישה כוכבים יפהפה שנמצא בתוך בניין עתיק מתחילת המאה ה14 במיקום מדהים בתוך העיר העתיקה של אביניון. המלון מציע אירוח ברמה מאוד גבוהה בסגנון של המאה ה18. מושלם להגברת החוויה של הטיול בפרובאנס.
  • מלון Auberge de Cassagne – מלון ספא שנמצא במרחק של שני ק"מ מהעיר אובניון. המלון נמצא בתוך בית טיפוסי של האזור, עם ריהוט מתאים שיוצר את האווירה. במלון הזה יש מסעדה מדהימה ובריכת ספא עם סאוונה, חדר אדים וחדר כושר.
  • בית הארחה Les Jardins de Baracane – בית הארחה שנמצא במיקום מושלם בתוך העיר העתיקה, עם חדרים מרווחים במיוחד ונוחים מאוד. יש במקום גם בריכת שחייה קטנה.

גשר פון דו גאר

פון דו גאר הוא חלק מאמת מים רומית עתיקה שהוליכה מים באזור. אמת המים נמצאת במרחק של פחות מחצי שעה נסיעה מאבניון. הגשר הזה הוא מקום מרהיב שמשמר את סגנון הבנייה הרומי המקורי באופן ייחודי ולכן הוא הפך להיות עם השנים לאתר מורשת עולמי. היום הגשר הזה הוא אחת האטרקציות המבוקרות ביותר בצרפת כולה. ניתן להזמין כרטיסים מראש כאן.

באזור של הגשר נמצאת העיירה אוזס, שמצליחה לשמר את האווירה העתיקה של הכפרים המקומיים. כדאי לבקר גם בקתדרלה של העיר.

גשר Pont du Gard

לה בו (Les Baux de Provence)

אחד הכפרים היפים ביותר בכל האזור שבתוכו נמצאת טירת Château des Baux, שהיא טירה עתיקה ומרשימה מהאה העשירית. הכפר כולו בנוי על ראש מצוק ויוצר נוף עוצר נשימה ומרהיב. הבתים בכפר חצובים כולם באבן. בין הבתים היפים יש סימטאות עם הרבה בתי קפה, חנויות מזכרות ומוזיאונים.

כפר נוסף שנמצא בסביבה הזו וכדאי לשקול לצרף אותו לסיור הזה הוא סן רמי דה פרובאנס שבמנזר שנמצא בו אושפז הצייר הנודע ואן גוך. הצייר שאב הרבה השארה מהכפר והאזור.

מקומות לינה מומלצים באזור:

  • מלון Domaine De Manville – מלון חמישה כוכבים שממוקם בתוך מסלול גולף ענק ומאפשר להשתמש במסלול בגולף ובבריכת השחייה. החדרים מעוצבים בצורה מדהימה ולמלון יש מסעדה עם כוכבי מישלן.
  • מלון Le Vallon de Valrugues בסן רמי דה פרובנס – מלון וילות עם בריכה מקורה ומחוממת וספא גדול. מלון ברמה גבוהה מאוד.
בית טיפוסי בלה בו

איל סור לה סורג (L’isle-sur-la-Sorgue)

ניתן לשלב את הביקור בעיירה הזו גם עם עיירה סמוכה דומה בשם פונטן דה ווקלוז (Fontaine de Vaucluse). העיירות האלה נחשבות למקום הטוב ביותר לקניית עתיקות. הזמן הטוב ביותר לבקר בהן הוא בימי ראשון בזמן שיש שוק אבל גם בימים אחרים העיירות האלה מלאות בדוכני ענתיקות מרשימים.

העיירה עצמה נמצאת על אי שמוקף בתעלות מים ולכן גם הביקור במקום הוא מאוד יפה.

בקרבת העיירה ניתן גם להגיע למערות הנטיפים Les Grottes de Thouzon (אתר) הביקור במערות יכול להיות נחמד מאוד לבילוי של שעה.

לוברון (Luberon)

זהו אחד מאזורי הטבע המרשימים ביותר של פרובאנס שידוע בעיקר בגלל שדות הלבנדר הענקיים שבו ובגלל העמקים הירוקים מלאי הכרמים שבגללם כל האזור הפך להיות מוכר. כדאי באזור הזה לעצור במספר כפרים יפים:

  • גורד (Gordes). זהו הכפר המפורסם ביותר בכל האזור והוא אחד הכפרים היפים ביותר בצרפת. הייחודיות שלו נובעת מהמיקום שלו בקצה צוק שמשקיף על כל אזור העמקים של לברון. הבתים בכפר עשויים מאבן אפורה ומאוד נעים להסתובב בין שבילי הכפר. אם תגיעו לכפר ביום שלישי תוכלו להתרשם משוק האיכרים שמוכר את כל המוצרים החקלאיים של הסביבה. אפשר לבקר ליד הכפר במנזר המקומי שיש לידו שדות לבנדר פורחים רבים.
  • רוסיון (Roussillon). כפר נוסף שבנוי על ראש צוק, אבל הייחודיות שלו היא שהוא נמצא על אבן אדומה שממנה חוצבים אבני צבע. מאוד מרשים להסתובב ליד הקניונים האדומים האלה. הכפר עצמו משופע בגלריות אומנות והוא כפר צבעוני מאוד.

אטרקציה לילדים – פארק הרפתקאות Passerelles des Cimes (אתר) שנמצא בעיר Lagnes, במרחק של כ15 ק"מ מגורד. פארק חבלים נחמד עם מספר רמות קושי שמוצאם לגילאים שונים.

מקומות לינה מומלצים באזור:

  • מלון Les Bories – מלון חמישה כוכבים בכפר גורד נמצא בתוך מטע זיתים ליד הכפר. מכל נקודה במלון ניתן לראות את הנוף המדהים של האזור. למלון יש בריכה מחוממת גדולה (20 מטר על 20 מטר) ומגרש טניס. למלון יש מסעדת מישלן מצויינת.
  • מלון Le Jas de Gordes – מלון ארבעה כוכבים שנמצא ליד הכפר גורד בתוך פארק מלא עצים. גם למלון הזה יש בריכת שחייה מחוממת ויפה. המלון מעוצב בטעם טוב ומשתלב כחלק מהטבע של האזור.

קסיס (Cassis)

קסיס נמצאת מדרום למרסיי והיא עיירת דייגים מקסימה שמשקיפה מלמעלה על המפרצים המיוחדים בשפך של הנהר לתוך הים התיכון. המפרצים האלה נקראים בצרפתית Calanques. העיירה עצמה מאוד נחמדה ומסבירת פנים וניתן לקחת בנמל שבה סיורי שיט אל תוך המפרצים המרשימים.

בימים עם מזג אוויר טוב ניתן גם להכנס ולרחוץ בים. בעיר יש הרבה מקומות שמאפשרים רחיצה בים במקומות מיוחדים שכוללים מצוקים קטנים ומערות שמאפשרים ירידה יפה אל המים.

אטרקציה לילדים – פארק המים Aqualand (אתר). זהו פארק מים גדול עם הרבה מאוד מגלשות שניתן לבלות בו יום שלם. הפארק נמצא במרחק של פחות מ20 ק"מ מקסיס.

מקומות לינה מומלצים בקסיס:

  • מלון Les Roches Blanches – מלון חמישה כוכבים נעים ויפה עם בריכת שחייה חיצונית. המלון נושק לים והבריכה יוצרת יחד עם הים תחושה של בריכה ללא סוף.
ים בקסיס

אקס אן פרובאנס (Aix en Provence)

העיר הזו נמצאת בשלושים ק"מ ממרסיי. העיר הזו ידועה כמרכז תרבות חשוב מאוד באזור. היא ידועה בעיקר בזכות ארבעים המזרקות שיש בתוכה. זוהי עיר אלגנטית ויפה מאוד עם רחובות ושווקים מימי הביניים ונחמד מאוד לשוטט בה שיטוט חופשי. בעיר הזו כדאי לבקר בסטודיו של הצייר פול סזאן ובקדרלה המרשימה.

בגלל הקירבה של העיר הזו למרסיי, אנחנו ממליצים לתכנן את השהות בעיירה הזו קרוב לטיסה. אם אתם רוצים לקנות מזכרות ולא להסחב איתן כל הטיול זה המקום המושלם לקנות מזכרות.

אטרקציה לילדים – גן החיות Zoo de la Barben (אתר) נמצא במרחק של 25 ק"מ מהעיירה. בגן החיות יש למעלה מ600 סוגים של בעלי חיים, כולל אריות, נמרים ג'ירפות, פילים ועוד.

מקומות לינה מומלצים:

  • מלון Les Lodges Sainte-Victoire – מלון חמישה כוכבים שנבנה כבר במאה ה18 ונמצא בתוך פארק גדול ויפה. חוויה נהדרת של חופשה בתוך הטבע. המלון הוא מלון ספא עם שתי בריכות שחייה. למלון יש מסעדת גורמה נפלאה.
  • בית הארחה La Maison de Beryll – בית הארחה מטופח ומשפחתי עם רמת ניקיון גבוהה ושירות יוצא מגדר הרגיל. יש במקום בריכה.

כתיבת תגובה