כל המידע על קלוז' נאפוקה – כל האטרקציות, המלונות, הקניות, חיי הלילה והטיולים.

מראה נוף של קלוז' נאפוקה

מה לעשות בחופשה בקלוז' נאפוקה ברומניה? אספנו בשבילכם את כל האטרקציות, המוזיאונים, הטיולים, המלונות, הקניות ועוד. אם יש לכם הערות או תיקונים נשמח שתכתבו לנו בתגובות.

בשנים האחרונות קלוז' נאפוקה הפכה להיות יעד מוכר מאוד להרבה מטיילים ישראלים בגלל טיסות הלואו קוסט של חברת וויזאייר לעיר. העיר עצמה והאזור כולו הוא אחד המקומות היפים שיש ברומניה ולכן זהו יעד מאוד מומלץ למי שמחפש חופשה זולה ונעימה.

שדה התעופה של קלוז' נאפוקה

אתר: airportcluj.ro. אימייל: office@airportcluj.ro. טלפון: +40-0264-307500

שדה התעופה של קלוז' נאפוקה הוא שדה תעופה בינוני והוא שדה התעופה הגדול ביותר של אזור טרנסילבניה. 

ניתן להגיע משדה התעופה לעיר בעזרת קו אוטובוס מספר 8 שיוצא כל 15 דקות בממוצע בין השעות 05:00 עד 22:30 , או לקחת את קו מספר 5 (לוח הזמנים שלו נמצא כאן). יש בשדה התעופה גם שירותי מוניות לעיר. אם לא מצאתם מונית אפשר להשתמש באחד המספרים האלה למטה. כמובן שיש גם אפשרות לשכור רכב.

מלונות מומלצים בקלוז' נאפוקה

  • Hotel Platinia – כתובת: Calea Mănăștur. מלון מודרני מאוד שנמצא במרחק הליכה מהעיר העתיקה. המלון מעוצב בצורה מאוד נעימה ויפה והוא נוח מאוד. המלון נמצא צמוד לקניון שמאפשר לעשות קניות ולסעוד במסעדות ובתי קפה לפי בחירתכם.
  • Hampton by Hilton – כתובת: Decembrie 1989 nr. 67. מלון במרחק הליכה קצר מהעיר העתיקה. מלון שלושה כוכבים עם חדרים מרווחים, ארוחת בוקר טובה ויחס טוב ונעים.
  • Norm Hill Hotel – כתובת: 38A Cometei. מי שמפש מלון זול ומומלץ זו הבחירה בשבילו. המלון חדש יחסית ונקי, עם יחס נעים בשכונה יפה. החיסרון היחידי הוא שהוא מרוחק כשלושה ק"מ מהעיר העתיקה, דבר שמחייב לנסוע למרכז לאטרקציות של העיר.
  • Hotel River Park – כתובת: 1 Decembrie nr. 120A. מלון נוסף שמרוחק ב3 ק"מ מהעיר עם מחירים נוחים, חדרים מרווחים, אוכל טעים ויחס מעולה.
  • Aleman Residence – כתובת: Avram Iancu, Nr. 18. מלון דירות שנצא ממש ליד העיר העתיקה ומאפשר את החוויה של לגור בתוך האזור המתוייר. הדירות גדולות ונעימות והדירות מצויידות היטב.
  • Brickyard Apartments – כתובת: Cărămidarilor 1. מלון דירות זול ומאובזר (מטבח מלא בציוד ומכונת כביסה). החיסרון הוא שהוא מרוחק קצת מהעיר העתיקה ומחייב נסיעה

מה לעשות בקלוז' נאפוקה?

העיר העתיקה

בעיר העתיקה יש הרבה מאוד אתרי תיירות יפים שניתן לטייל בינהם ברגל, ולשלב בתוכם גם את המוזאונים שנמצאים בעיר העתיקה. אם אתם רוצים סיור מודרך בתשלום ניתן להזמין כאן.

  • כיכר האחדות (Piata Unirii) מלאה בבניינים מתקופת הבארוק ומתקופת הרנסאנס, ובתוכה נמצאים הכנסייה והארמון. 
    ליד הכנסייה מצד דרום ניתן לראות פסל של מלך הונגריה מהמאה ה15 מתיאש הראשון כשהוא רכוב על סוס. השליט הזה של האימפריה נולד בקלוז' נאפוקה, ולכן הונצח בכיכר המרכזית. בהמשך מצד דרום נמצא מלון קונטיננטל שנבנה בשילוב של כל סגנונות הבנייה של העיר. המלון הזה שימש את הגרמנים כמטה שלהם בעיר בזמן מלחת העולם השנייה.
    כנסיית סן מישל (Biserica Sfantul Mihail) שנמצאת בכיכר האחדות היא אחת הכנסיות הגותיות היפות ביותר באזור. חלק מהבניין הוא מאוד ישן מהמאה ה14 וחלקים ממנו כמו המגדל נבנו ב1860. הכנסייה היא מאוד יפה ומרשימה בגלל הצורות הגיאומטריות שלה, חלונות הויטראז' והפסלים. 
כנסיית סנט מישל
  • ארמון בנפי (Palatul Banffy) היה אזור מגורים מרשים של השליטים מהקיסרות האוסטרו- הונגרית באזור. הארמון נבנה עבר המושל בניפי בשנת  1775 ועד היום הוא נחשב לדוגמה המובהקת ביותר של בנייה בסגנון הבארוק בטרסלביניה. היום בבניין הזה נמצא המוזיאון לאומנות של העיר (פרטים על המוזיאון בהמשך).
  • הכנסיה הקלוויניסטית – רפורמית (Biserica Reformata) כתובת: Mihail Kogalniceanu 16. הכנסייה הגדולה והמרשימה הזו  היא אחת הכנסיות המרשימות ביותר בדרום אירופה היא הדגמה נהדרת לסגנון הבנייה הגותי.בכניסה לכנסייה יש פסל של של אדם שהורג דרקון. הפסל הזה הוא פסל שנבנה על בסיס פסל דומה מפראג.
  • כיכר המוזיאון (Muzeului Square) היא כיכר מעניינת נוספת בעיר העתיקה. זוהי הכיכר הישנה של העיר. בכיכר הזו ניתן לראות את המנזר הפרנציסקני, ששימש במשך שנים גם למגורים וכבית ספר, ושיש בתוכו ספריה גדולה מאוד. זהו בניין עם צריח שנבנה במאה ה15. לידו מוצב האוליסק של העיר . זהו עמוד הנצחה שנבנה כדי להנציח את הביקור של השליט האוסטרו – הונגרי פרנץ הראשון ושל אשתו קרולינה אוגוסטה, נסיכת בוואריה. מסביב לעמוד ניתן לראות איורים של שער הכניסה שדרכו הם נכנסו לעיר, ואיור שלהם. בצד המערבי של הכיכר ניתן לבקר במוזיאון ההסטורי של העיר (פרטים עליו ניתן לקרוא בהמשך).
  • רחוב המראות (Iuliu Maniu Street‬) הוא רחוב מעניין שבו הבתים בשני הצדדים יוצרים תמונת מראה אחד של השני ויש בו בתים בסגנונות מגוונים. הרחוב הזה כמעט תמיד מלא באנשים ויש בו הרבה בתי קפה ומסעדות.
  • המגדל של טיילור (Bastionul Croitorilor). כתובת: Piata Baba Novac. המגדל הזה הוא אחד השרידים האחרונים לחומה המבוצרת העתיקה של העיר.
העיר העתיקה בקלוז' נאפוקה

גבעת המבצר (Dealul Cetatuia).

כדאי ללכת מעט מחוץ לעיר העתיקה לנקודה הזו שבה היה מבצר שנועד לשלוט בעיר, וממנה ניתן לקבל תצפית נהדרת על כל העיר העתיקה. המצודה שימשה לאורך שנים רבות גם כבית כלא. 

כנסיית סנט פטר ופאולוס (Biserica Sf. Petru si Pavel).

כתובת: 21 Decembrie 1989. הכנסייה הזו נבנתה במאה ה19 על גבי כנסייה קדומה. השער המרשים נבנה אחרי שהמגיפה השחורה היכתה בעיר. בכנסיה הזו יש עיטורים ופסלים רבים שלא היו במקור בכנסייה הזו אלא הועברו ממקומות אחרים כחלק ממאמץ השימור של האזור.

טיולים בתשלום בקלוז' ובסביבה.

אם אתם מחפשים טיולים מודרכים בשתלום בקלוז' עצמה או טיולים מודרכים באזור עם רכב, אפשר למצוא הרבה אפשרויות באתר הזה

מוזיאונים בקלוז' נאפוקה

  • המוזיאון לאומנות (Muzeul National de Arta Cluj). אתר: www.MACluj.ro. כתובת: Piata Unirii 30 (בתוך כיכר האחדות) טל: 0264-596.952. סגור בימים שני ושלישי. בשאר הימים פתוח בין 10:00-17:00.
    המוזיאון נמצא בתוך הבניין המרשים של ארמון בנפי (עליו כתבנו בסיור של העיר העתיקה). המוזיאון מציג בעיקר חפצי אומנות שנוצרו על ידי אמנים רומניים. האוסף כולל ציורים, פסלים, שטיחים, נשקים ועוד.
  • המוזיאון האנתרפולוגי של טרנסילבניה (Muzeul Etnografic al Transilvaniei). אתר: Muzeul-Etnografic.ro כתובת: Memorandumului 21. טל:0264-592.344. סגור בימים שני ושלישי.
    זהו מוזיאון האנתרופולוגי הגדול והחשוב ביותר ברומניה. במוזיאון יש מעל 65,000 פריטים שמאפשרים הצצה טובה לחיים הכפריים של האזור. במוזיאון יש מחלקות שונות שמציגות דרך מלבושים, כלים, ציורים ועוד את החיים של הרומנים במהלך השנים.
  • המוזיאון על שם אמיל רקוביצה (Insitutul de Speologie Emil Racovita). כתובת: Sextil Puscariu 8. טל:02646-430.601. כדאי לברר לפני הביקור אם המקום לא בשיפוצים.
     זהו מוזיאון ייחודי שמציג מעל 50,000 בעלי חיים שחיים במערות, שנאספו על ידי הביולוג הרומני אמיל רקוביצה, שחקר בפעם הראשונה כ1400 מערות ברחבי רומניה ואירופה, ונחשב לאחד ממייסדי המקצוע הביוספלאולוגיה (חקר החי במערות).
  • המוזיאון ההסטורי של טרנסילבניה (Muzeul National de Istorie al Transilvaniei). אתר: www.mnit.ro. כתובת: Constantin Daicoviciu 2. טל: 0264-595.677. סגור בימי שני. 
    המוזיאון מציג את ההיסטוריה של האזור החל מהתקופות הפרה היסטוריות ועד ימינו. במוזיאון יש מעל 400,000 פריטים כולל ניבים של ממותות, שלדים משונים וחפצים מהתקופות הראשונות של הציבליזציה האנושית, ויש בו גם חפצים מתקופת ימי הביניים ומהתקופה המודרנית.
  • מוזיאון להיסטורית הרפואה (Colectia de Istorie a Farmaciei). כתובת: Piata Unirii 28. בתוך כיכר האחדות בעיר העתיקה. טל: 0264-597.567.
    המוזיאון ממוקם בתוך בית המרקחת הראשון בעיר והוא מציג מוצגים שמתארים את התפתחות הרפואה והרוקחות.

קלוז' נאפוקה היהודית

בית הכנסת החדש. (Sinagoga Noua) כתובת: Horea 21. בית הכנסת הזה ידוע גם כבית הכנסת של המגורשים על שם אלו שנהרגו בשנות השואה. בית הכנסת נבנה במאה ה19 ונחרב על ידי ארגון נאצי רומני. אחרי המלחמה בית הכנסת שופץ מחדש על ידי הקהילה היהודית.

בית הכנסת פועלי צדק. כתובת: Strada George Barițiu 16. היום הבניין משמש כמרכז תרבות עירוני בשם Tranzit House. בית הכנסת שנמצא בין הנהר לעיר העתיקה נבנה במאה ב1914 ושימש את הקהילה היהודית.

הקהילה היהודות בקלוז' מנתה 13,504 יהודים לפי מפקד תושבים בשנת 1930, שהם כ12.7% מתושבי העיר באותה תקופה. הקהילה היהודית הזו הועברה לגטו אחרי הכיבוש הנאצי של הונגריה ורובה הועברה למחנה ההשמדה אושוויץ והושמדה שם. אחרי המלחמה הייתה עדיין קהילה בעיר שהסובייטים הצרו את צעדיה ובסוף המאה העשרים הקהילה מנה כחמש מאות איש בלבד.

בקלוז' יש היום הרבה מאוד סטודנטים יהודים שמארגנים חיים יהודיים, לטענתם זה סוג של בית חב"ד. הם מארגנים תפילות בשבתות וחגים, בבית כנסת קטן ואפשר גם להזמין מהם ארוחות שבת כשרות. יש מסעדה יהודית בשם RESTAURANTUL RITUAL שנמצאת בכתובת 5 PARIS שפתוחה בימי השבוע מהשעה 12:00 עד השעה 14:00.

יש בקלוז' נאפוקה גם בית חב"ד בכתובת SATURN 2A, שגם בו מתקיימות ארוחות שבת בתשלום. ניתן לראות פרטים נוספים כאן.

פארקים בקלוז' נאפוקה

  • הגן הבוטני (Gradina Botanica Alexadru Borza). כתובת: Gheorghe Bilascu 42. בתשלום. זהו אחד הגנים הבוטנים הגדולים ביותר בדרום אירופה וניתן ראות בו מלבד עצים ופרחים רגילים גם מספר חממות מיוחדות. יש בגן כמה חלקים מיוחדים כמו גן יפני, גן משוחזר מתקופת האימפריה הרומאית וגן עם חבצלות ענקיות מנהר האמזנוס.
  • הגן המרכזי (Parcul Central) צמוד לעיר העתיקה. יש בגן הזה בית קזינו עתיק ומרשים ולידו אגם יפה עם ברבורים שניתן לשכור בו סירות פדלים. יש במקום בית קפה ומסעדה שמאפשרים להעביר זמן של מנוחה באמצע הסיור בעיר העתיקה.
  • הגן הלאומי Romulus Vuia בקלוז' (Parcul Etnografic Romulus Vuia). אתר:
    Muzeul-Etnografic.ro כתובת: Taietura Turcului. בתשלום. במוזיאון הפתוח הזה ניתן לראות כ90 מבנים כולל מערות, מחלבות, כנסיות ועוד שמתארים את רומניה לכל תקופותיה. 

קניות בקלוז' נאפוקה

קניונים

  • ‪VIVO Cluj Napoca‬. כתובת: Avram Iancu 492-500. אתר:vivo-cluj.com.  הקניון הכי גדול בקלוז' שנמצא בקצה של העיר וניתן למצוא בו הרבה חנויות של מותגים, בינהם מותגי יוקרה. המחירים קצת יותר זולים מאשר המחירים בישראל.
  • Iulius Mall קניון יוליסס ‬אתר: iuliusmall.com. כתובת: Strada Vaida Voevod Alexandru 53. קניון גדול עם הרבה חנויות. חלקן שונות מהחנויות של קניון VIVO. יש בקניון חנויות במגוון גדול של איכות ומיתוג.
  • הקניון המרכזי. אתר:  magazincentral.ro כתובת: Strada Regele Ferdinand 22-26. הקניון הזה הוא פחות גדול ומרשים מהשניים הקודמים אבל הוא נמצא במרחק הליכה קטן מכל האטרקציות של העיר, ולכן מי שלא מחפש לבזבז הרבה מאוד זמן על קניות יוכל להנות כאן מקניון עם מעל 90 חנויות בינלאומיות ומקומיות.

ניתן גם לעשות קניות כמו מקומיים בשוק המרכזי של קלוז' בכתובת Piata Mihai Viteazul. 

בידור ואומנות בקלוז' נאפוקה

  • התזמורת הפילהרמונית של קלוז'. (Filarmonica de Stat Transilvania). אתר: filarmonicatransilvania.ro. כתובת: Emil Isac 26-28. טל: 0264-593.463.
  • האופרה הלאומית של קלוז'. (Opera Nationala Romana Cluj Napoca). אתר: OperaCluj.ro. כתובת: Piata Stefan cel Mare 24. טל: 0264-597.129.
  • האופרה ההונגרית. (Teatrul si Opera Maghiare din Cluj). אתר:  magyaropera.ro. טל: 0264-593.463.
  • התיאטרון הלאומי. (Teatrul National Lucian Blaga). אתר: 
    TeatrulNationalCluj.ro. כתובת: Piata Stefan cel Mare 24. טל: 0264-592.976
  • גלריה לאומנות PLAN B. אתר: plan-b.ro. כתובת: Str. Henri Barbusse 59-61. טל: 151-64617845.
  • גלריה לאומנות BAZIS. אתר: bazis.ro. כתובת: Fabricii de Chibrituri 9.

חיי לילה בקלוז' נאפוקה

קלוז' נאופקה היא עיר עם הרבה מאוד סטודנטים ולכן ניתן למצוא הרבה מאוד מועדונים וברים שפתוחים אל תוך השעות הקטנות של הלילה. הבאנו כאן רק מעט מהמומלצים.

  • Club Midi. אתר: Club Midi. כתובתBerariei 6. מועדון מוכר שמנגן בעיקר מוסיקה אלקטרונית ויש בו הרבה פעמים D.J. מוכרים מרחבי העולם.
  • Boiler Club. אתר: Boiler Club. כתובת: Henri Barbusse 59-61. מועדון קטן יחסית של מוסיקה מהעולם.
  • Noa Club. אתר: Noa Club. כתובת: republicii 109. אחד מהדיסקוטקים הגדולים ביותר בעיר.
  • New Janis Club. פייסבוק: New Janis Club. כתובת: Plata Unirii 19. מועדון מאוד פופלרי עם מוסיקת רוק.
  • Casa TIFF. אתר: Casa TIFF. כתובת: Strada Universității 6. בר נעים מאוד שמגיש משקאות עד השעות הקטנות של הלילה.
  • Shto College Bar. פייסבוק: Shto College Bar. כתובת: Memorandumului 6. בר מאוד לא קובנציונלי באופיו שמשרת את הקהילה הסטודנטיאלית של העיר.
קלוז' נאופקה בלילה

טיולים מקלוז' נאפוקה

  • מכרות המלח של טרודה (Salina Turda). אתר:   SalinaTurda.eu. מרחק של 45 דקות נסיעה מקלוז'. יש מספר קווי אוטובוס שניתן לנסוע איתם לטרודה ומשם יש לקחת את קו 17. ניתן להזמין הסעה וכרטיס כניסה למכרות כאן
    אלו מכרות מלח מאוד גדולות שהפכו למקום בילוי משפחתי. המערות מאוד גדולות ונותנות תחושה חזקה של ירידה לתוך בטן האדמה במעלית שקופה. יש במקום הרבה פעילויות ספורט ואתגרים שמתאימים גם לילדים. יש באזור גם בריכת שחיה וספא.
  • קניון טורדה (Turzii's Gorge) במרחק נסיעה קצר מהמכרות יש קניון מאוד יפה שבתוכו עובר נהר. שהו אתר מומלץ מאוד לי שרוצה קצת טבע. זמן ההליכה במסלול כולו הלוך וחזור הוא כארבע שעות, אבל ניתן גם רק להכנס מעט לקניון ולחזור או להנות מהאומגה המרשימה שיש בכניסה לחניון.
  • כפר Sic (Szek) Village. אתר: szek-sic.ro. מרחק של 45 דקות נסיעה מקלוז'. כפר ציורי שנראה שהזמן עמד בו מלכת. רוב רובם של התושבים בכפר לובשים עדיין בגדים מסורתיים. בימי שלישי נערך יום שוק שמגיעים אליו הרבה מאוד תיירים מהסביבה.
  • שתי ערים שניתן לנסוע אליהן ולראות את העיר העתיקה שלהן במרחק סביר מקלוז' הן ביסטריצה וטרגו מורש. שתי הערים נמצאות במרחק של כשעתיים נסיעה מקלוז'. בשתי הערים יש מבנים עתיקים ויפים ונוף מאוד יפה. בביסטריצה ניתן למצוא את הטירה האגדית שבה מתרחשת העלילה של הסיפור של דרקולה.
  • מי שמחפש טיולי טבע מאתגרים יוכל להשתמש בקלוז' כבסיס יציאה לטיולים גדולים בפארק הלאומי אפוסוני שנמצא במרחק של שלוש שעות נסיעה מקלוז'.
  • ניתן להזמין סיור יומי לטירת בראן בעקבות דרקולה כאן

סקי בקלוז' נאפוקה

כשנוסעים לחופשת חורף בקלוז' הרבה אנשים רוצים גם לנסות קצת סקי. יש אתר סקי בתוך קלוז' נאופקה שנקרא Feleacu. אתר: partiafeleacu.ro. האתר הוא אתר די פשוט וקל, ולכן הוא פחות מתאים למי שמחפש את כל החוויה המלאה של גלישה בסקי, אבל למי כל מי רוצה לטעום מהסקי בלי לטרוח יותר מדי יוכל מאוד להנות מהאתר הזה. יש בתוך האתר הזה עוד אטרקציות מהנות למשפחה כמו קיר טיפוס ועוד אטרקציות שונות.

אם רוצים ללכת לאתר סקי רציני יותר ניתן לנסוע לBaisoara, שנמצאת במרחק של כשעה נסיעה (55 ק"מ) מקלוז' נאפוקה. זהו אתר סקי הרבה יותר גדול עם מספר אפשרויות למסלולי גלישה. ניתן להתעדכן על המקום בדף הפייסבוק.

אם אתם מוכנים להתרחק עוד יותר אתם יכולים להגיע לאתר סקי שהוא כבר ברמה הרבה יותר גבוהה בשם Arieșeni Resort, שנמצא במרחק של כמעט שלוש שעות נסיעה מקלוז'. באתר הזה יש שלושה מסלולים גדולים שמגיעים בין 430 מ' ל1095 מ'. 

תחבורה ציבורית בקלוז' נאפוקה

רכבת בין עירונית

תחנת הרכבת המרכזית של קלוז' (Gara Cluj Napoca), נמצאת בכתובת Garii 1-3 בתוך העיר. ניתן לנסוע עם הרכבת הזו לבודפסט בנסיעה של כ7 שעות. כמו כן, ניתן למצוא רכבות בתוך רומניה לערים כמו בוקרשט, בראשוב וטימישוארה. ניתן לראות זמני נסיעות כאן.

אוטובוסים ורכבת קלה

יש בקלוז' מערכת אוטובוסים שכוללת כחמישים קווים וגם מספר קווים של רכבת חשמלית. המחיר של נסיעה הוא 2 ליי וניתן לקנות כרטיסים במכונות מיוחדות או ברוב הקיוסקים. חייבים לתקף את הכרטיסים ברגע שנכנסים לאוטובוס. המחיר של קנס עלול להגיע ל35 ליי. ניתן לקנות כרטיס יומי במחיר של 12 ליי ולשלושה ימים במחיר של 20 ליי.

  • יש למערכת התחבורה הציבורית אתר מצויין שמאפשר לתכנן נסיעות. רוב הדברים בעיר העתיקה נמצאים במרחק הליכה ולא מצריכים נסיעה באוטובוס. לקניון יוליסיס מגיע קו החשמלית מס. 3, וקו 35 מגיע עד לבית האופרה.

מוניות

המחיר של מוניות בקלוז' הוא די זול. 2.25 ליי לק"מ ביום ו3 ליי בלילה. ניתן להזמין מונית במספרים הבאים:

  • Activ Taxi – 0746-338.153
  • Clima & Confort – 0742-012.280
  • Daniel – 0744-158.100
  • Diesel Taxi – 0744-646.663
  • Nova – 0744-959.959
  • Pritax – 0744-159.72
  • Pro Rapid – 0744-772.696

מחשבה 1 על “כל המידע על קלוז' נאפוקה – כל האטרקציות, המלונות, הקניות, חיי הלילה והטיולים.”

כתיבת תגובה