איך לתקן שגיאות בכרטיסי טיסה?

השם שלי כפי שמופיע בתעודת הזהות הוא ברוך יוסף גינזברגר, והשם שלי יוצר אפשרות סבירה מאוד לטעות כתיב בזמן הזמנת כרטיס טיסה. עם השנים, הצלחתי ללמוד הרבה על טעויות כאלו, ואני יודע שזה אחד הדברים המלחיצים ביותר אחרי שהזמנו טיסה. אבל אל תמהרו כל כך להיבהל. הרבה טעויות פשוטות לא נחשבות לטעויות בעיני חברות התעופה והרבה מאוד מצבים אחרים הם בני תיקון.

ניסיתי לאסוף בשבילכם את כל המידע שיכולתי למצוא על שגיאות וטעויות בכרטיסי טיסה.

הקפידו על השמות שלכם בזמן הזמנת טיסה.

כמובן, העצה הטובה ביותר בזמן שמזמינים כרטיסי טיסה היא לשבת עם הדרכון פתוח בזמן ההזמנה ולהשוות מספר פעמים אם כתבנו את השמות בצורה נכונה. אם אני צריך להזמין כרטיס טיסה גם לחברים אני מבקש מהם שיסרקו לי את הדרכון כדי שאני אוכל להשוות. אף פעם (אבל אף פעם) אל תסמכו על הזיכרון שלכם או של מישהו אחר בזמן הזמנת הכרטיס, ואפילו אם מישהו מוכן להישבע לכם שהוא משוכנע איך מאייתים את השם שלו באנגלית, תבקשו ממנו דרכון.

אני בדרך כלל משתדל שישב איתי עוד מישהו בזמן שאני מקליד את השמות, בגלל שאותו אדם שהקליד עשוי שלא לשים לב לטעויות של עצמו – כך המוח שלנו עובד, ולכן עוד זוג עיניים יכול לעבוד.

כנראה שאם הגעתם למאמר הזה, העצות שלי כבר לא יעזרו לכם ואתם כבר נמצאים אחרי הטעות ורוצים לדעת איך אפשר לתקן .

האם אפשר לבטל או לתקן תוך 24 שעות?

רוב חברות התעופה מאפשרות היום לתקן שם על כרטיס טיסה תוך 24 שעות מההזמנה ללא עלות, וחלק מהחברות מאפשרות לבטל את הכרטיס. ולכן אם גיליתם את הטעות מיד אתם יכולים להתקשר לחברת התעופה מיד ולשאול אותם האם ניתן לתקן או לבטל כרטיס ולהזמין מחדש ואיזו משתי האפשרויות האלו עדיפה מבחינתם.

אמנם, הרבה מאוד פעמים קשה להשיג את שירות הלקוחות של חלק מהחברות דרך הטלפון, אבל אם תתעקשו בדרך כלל הם יענו לכם, ואז ייתכן שתוכלו פשוט לפתור את הבעיה בדרך פשוטה, אגב, ניתן לנצל את האפשרות הזו גם למקרה שבו אחד הנוסעים שהזמנו בשבילם טיסה מגלה מיד אחרי ההזמנה שהוא לא יכול לטוס. אפשר פשוט לשנות את השם שלו לשם של חבר אחר שירצה את הטיסה.

האם יש בעיה בטעות בשם אמצעי או בטעות במין?

אחת הטעויות הנפוצות בכרטיסי טיסה היא שאנשים נוטים לשכוח שיש להם שם אמצעי (שם שני בשמות פרטיים בעברית) או שם משפחה נוסף שהוא לא בשימוש יום יומי. לדוגמא, השם שלי הוא ברוך יוסף גינזברגר, אבל ביום יום אני לא משתמש בשם יוסף בכלל והוא נמצא רק בתעודת הזהות שלי, ולכן הגיוני שאני אשכח אותו בזמן הכרטוס.

אל דאגה, חברות התעופה לא מחפשות שם אמצעי או שם משפחה שני. ברגע שהשם הראשון (גם בשם פרטי וגם בשם משפחה) מופיע בצורה נכונה, השם הנוסף לא מעלה ולא מוריד

קחו בחשבון שיש אנשים שמשתמשים ביום יום בשם השני שלהם ולא בשם הראשון. ולכן, אם כתבתם את השם השני ולא את השם הראשון, כדאי מאוד לתקן כי זו עלולה להיות בעיה גדולה.

גם מקרה שבו טעיתם במין שלכם ורשמתם בכרטיס שאתם נקבה בזמן שאתם גברים או שכתבתם שאתם זכר למרות שאת אישה, אין בעיה עם הכרטיס. אף חברת תעופה לא תעכב היום על מין לא נכון (אני רק יכול לדמיין את התביעה שהם יקבלו על העובדה שהם מנסים לקבוע לאדם את המין שלו).

בכללי, בעיות בכתיבת השם שבהם ברור לכל אחד שהשם שמופיע בכרטיס הוא השם של האדם שטס, חברות התעופה לא יעשו עם טעות כזו בעיות. כל בעיה שניתן להסביר בקלות היא בעצם לא בעיה. למשל, אם השם שלכם מופיע עם מקף ולא כתבתם את המקף בכרטיס: "משה-ישראל" או למשל רווח שחסר בשם שכתבתם אל תדאגו יותר מדי. גם אם כתבתם את השם הפרטי במקום של שם המשפחה ולהפך לא צריכה להיות בעיה עם כרטיס הטיסה.

תיקון שגיאות קלות בכרטיס טיסה

חלק גדול מהשגיאות שיש לנו בזמן קניית הכרטיסים הם טעויות קלות באות אחת חסרה או שהקלדנו אות אחת לא במקום. אלו טעויות שכדאי לתקן אותן. בחלק מהמדינות לא יעשו לכם בעיה עם אות אחת חסרה אבל יש מדינות אחרות שבהן בעיה כזו יכולה לקרות. במקרה שבו ברור שמדובר באותו אדם, חברות התעופה בדרך כלל יהיו מוכנות לתקן את הטעות עד יומיים לפני הטיסה בלי כסף בכלל. דברו עם שירות הלקוחות של חברת הטיסה ותסבירו להם את הבעיה. חשוב להדגיש בפניהם שמדובר באותו אדם ושאין כאן ניסיון להחליף את האדם שטס, ושכל הבעיה היא רק באיות של השם.

בגלל שבחלק מהמקרים אתם קניתם טיסה מחברה אחת אבל בסופו של דבר חברה אחרת מפעילה את הטיסה עלולה להתעורר בעיה טכנית גם במקרה כזה, ולכן במקרה של טעות כתיב כדאי לכם לפנות כמה שיותר מהר אל חברת התעופה כדי לשנות את הטעות הזו, בלי שתצטרכו לנסות למצוא את החברה שטסה בפועל.

יש חברות מסוימות שלא יהיו מוכנות לתקן את הטעות גם במקרה של טעות תמימה ללא תשלום על שינוי שם. הבעיה בדרך כלל מחריפה כאשר הזמנתם את הטיסה דרך סוכנות נסיעות לא מוכרת, ויש כאלו רבות באינטרנט, שלפעמים לא מוכנות לספק את השירות ללא תשלום, ולפעמים פשוט לא יודעות איך לעשות את השינוי מול החברות עצמן.

אגב, אם אתם מזמינים טיסה דרך סוכנות ולא ישירות מחברות התעופה כדאי לעשות תצלום מסך של ההזמנה כי לפעמים הטעויות בשם נובעות מטעויות הקלדה של חברת הנסיעות ולא בגלל טעות שלכם. במקרה כזה תצלום המסך יגן עליכם כדי להוכיח שהחברה היא זו שאשמה בשגיאה.

לפעמים אנשים טועים וכותבים כינוי שבו הם נקראים במקום השם המלא שלהם שמופיע בדרכון. למשל "YOSI" במקום השם "YOSEF". השינויים האלה עלולים להיות שינויים מאוד משמעותיים ולפעמים יהיה קשה לשכנע חברות תעופה זרות שאלו טעויות תמימות ושמדובר באותו אדם.

שינוי שם בעקבות נישואים וגירושים

חלק מהבעיות בכרטיסי טיסה נובעים משינוי מעמדי לפני הטיסה. בין אם מדובר על נישואים או גירושים או כל סיבה אחרת של שינוי שם. אפשר בדרך כלל לפנות אל החברות ולשלוח להם מסמכים רשמיים ולהסביר מדוע השם שלכם שונה, ואז בדרך כלל הם יסכימו לשנות לכם את השם לפי השינוי החוקי.

אבל, כדי לא להסתבך תעשו לעצמכם טובה, וגם אם התחתנתם והתגרשתם והשם שלכם שונה, ואפילו אם שיניתם את השם שלכם בתוך תעודת הזהות, אל תשנו את השם שלכם בדרכון עד שלא תטוסו את כל הטיסות שהזמנתם עם השם הקודם. אמנם אם התחתנתם לא מזמן, זה מאוד רומנטי להחליף את כל התעודות ולהוסיף את שם המשפחה של בן הזוג, אבל כדאי לחכות ולעשות זאת אחרי ירח הדבש.

איך משנים שם בתשלום בכרטיס הטיסה?

בחלק מהמקרים השינוי הוא גדול מדי וחברות התעופה מתעקשות שלא לשנות את השם בחינם, ומאפשרות רק שינוי שם בתשלום. במצב כזה כדאי לבדוק האם בכלל השינוי הזה הוא משתלם. לפעמים המחיר של שינוי השם יהיה גבוה יותר מהמחיר של הטיסה או שהוא יהפוך את החופשה שלכם ללא משתלמת. ככל שהטיסה המקורית הייתה יותר יקרה, אז יהיה משתלם לשנות את השם. כאשר אתם טסים בשתי טיסות עם קונקשיין ביניהם, אז יש סכוי שהחברה תדרוש מכם לשלם תשלום מלא על כל אחת מהטיסות, ואז המחיר של שינוי השם יהיה כפול.

כדאי מאוד לבדוק האם חברת התעופה שלכם מאפשרת לעשות שינוי שם באינטרנט און-ליין כי בדרך כלל שינוי שם דרך האינטרנט יהיה יותר זול מאשר שינוי טלפוני.

כרטיס טיסה ודרכון

כתוב/כתבי תגובה