כל המידע על חופשה בסיביו

בתים עם עיניים בסיביו רומניה
בתים עם עיניים בסיביו

העיר סיביו היא אחת הערים היפות ברומניה. זאת עיר קטנה ומאוד מיוחדת אבל בגלל הגודל שלה קל למצות אותה תוך ימים ספורים, ולכן מתאימה לנופש של סוף שבוע או מספר ימים קטן. סיביו היא מוקד יציאה מאוד טוב להרבה טיולים ברומניה, ואז אפשר לצרף אותה לטיול יותר רחב באזור. הרבה אנשים לא מכירים את העיר סיביו ולכן גם כשהם חושבים על חופשה ברומניה היא לא עולה כאפשרות.

אטרקציות בסיביו

העיר העתיקה

העיר העתיקה של סיביו משמרת עדיין משהו מהימים שבהם העיר סיביו הייתה הבירה של כל המחוז. העיר העתיקה בנוייה בסגנון גרמני עתיק ועדיין בחלקים ממנה ניתן לראות את החומה מימי הביניים. העיר נעימה מאוד להליכה ברגל. היא יפה מאוד ויש לה רחובות צבעוניים מקסימים. מי שמחפש סיורים בתשלום בסיביו ובסביבה (כולל סיורים עם רכב) יוכל למצוא אותם באתר הזה.

העיר העתיקה מורכבת מעיר עליונה שבה נמצאים רוב הבניינים ההיסטוריים ועיר תחתונה שבה יש בתים צבעוניים ורחובות מרוצפים באבן ברחובות צרים ומעניינים.

העיר העליונה של סיביו

באופן מסורתי העיר העליונה הייתה האזור העשיר יותר. בתוך העיר העליונה יש שלוש רחבות גדולות שסביבן נמצאים חלק גדול מהמבנים המעניינים:

הרחבה הגדולה סיביו
הרחבה הגדולה סיביו
  • רחוב ניקולאיה בלצ'סקו (Nicolae Bălcescu) הוא הרחוב הראשי של העיר העליונה. זהו רחוב גדול ויפה שמזכיר רחובות גדולים מערים אחרות באירופה עם בניינים עתיקים משני הצדדים. הליכה לאורך הרחוב הזה תפגיש אתכם עם חלק גדול ממודקי העניין של העיר העליונה.
  • הרחבה הגדולה (Piata Mare) היא הרחבה הגדולה של העיר העתיקה והיא שימשה במשך מאות שנים ככיכר המרכזית של העיר. היום הכיכר הזו הוכרזה על ידי אונסקו כאתר תיירות עולמי. בצד הצפוני של הרחבה שוכנת הכנסייה הרומית קתולית של סיביו, שנבנתה במאה ה18. לכנסייה יש עיצוב חיצוני מרשים בסגנון הבארוק והחלק הפנימי מעוטר בציורי קיר רבים. ברחבה הגדולה נמצא גם ארמון ברוקנטל שהיה במאה ה18 ביתו של מושל טרסלבניה סמואל ברוקנטל. בבניין המרשים הזה שוכן היום המוזיאון לאמנות (פירוט על המוזיאון בהמשך). בכיכר הגדולה ניתן למצוא גם את בניין העירייה (Turnul Sfatului) שנבנתה כבר במאה ה13. המבנה הזה שימש בעבר גם כמגדל תצפית ואזהרה, גם ככלא ואפילו כמוזיאון. המבנה שלו מאוד ייחודי ומעניין ובקומה העליונה שלו ניתן לתצפת על העיר העתיקה כולה.
  • הרחבה הקטנה (Piata Mica). ניתן לעבור דרך סמטה עם קשתות מהרחבה הגדולה לרחבה הקטנה. בעבר הרחבה הזו הייתה האזור של בעלי המלאכה והיום יש בה בעיקר בתי קפה ועסקים.
  • כיכר הואט (Piata Huet). זוהי הרחבה השלישית בעיר העליונה. ברחבה הזו שוכנת כנסיית האוונגליון (Biserica Evangelica), שנמצאת במבנה מרשים בסגנון ניאו-גותי. בתוך הכנסייה נמצא הפסנתר העתיק ביותר ברומניה.
  • גשר השקרנים (Podul Minciunilor). יש מספר רחובות צרים שמובילים מהעיר העליונה לעיר התחתונה כשאחד מהם הוא גשר השקרנים. האגדות על הגשר מספרות שהגשר חורק וזז כאשר עוברים עליו אנשים לא אמינים. ראו הוזהרתם!

העיר התחתונה

העיר התחתונה התפתחה סביב הביצורים הראשיים של העיר בין הגבעה לנהר. העיר התחתונה כוללת רחובות טיפוסיים של עיר מימי הביניים שנותרו כמו שהם. המראה של העיר התחתונה הוא מאוד ייחודי והוא נותן מושג טוב על החיים בימי הביניים. יש מספר אתרים שכדאי לראות בעיר התחתונה:

  • מעבר המדרגות (Pasajul Scarilor). זהו מעבר עתיק מהמאה ה13 שמחבר בין העיר העליונה והתחתונה עם מדרגות וקשתות. המעבר יוצר את אחד המקומות הציוריים ביותר בסיביו. בקצה של המעבר עומד הבית הישן ביותר ששרד בסיביו שהיום יש בו את מסעדת חבית הזהב (Butoiul de Aur)
  • מגדל השמירה הלר (Bastionul Haller). כתובת: רחוב Spitalelor. מגדל בעל לבנים אדומות שנבנה על ידי ראש העיר פטרוס הלר במאה ה16.
  • רחבת הצורפים (Piata Aurarilor). רחבה נעימה ואינטימית שיש מסביבה הרבה מאוד בתים ישנים ויפים.
  • הקתדרלה האורטודוקסית (Catedrala Ortodoxa Mitropolitana Sf. Treime). כתובת: Mitropoliei 35. אחת הקתדרלות המרשימות ביותר ברומניה. העיצוב החיצוני הוא של שילוב של אבנים אדומות וצהובות כשמעל לכיפה מתנשאים ארבעה מגדלים. גם העיצוב הפנימי מאוד מרשים.

אטרקציות בקרבת סיביו

  • הכפרים ליד סיביו. (Marginimea Sibiului) במרחק כעשרים דקות נסיעה מסיביו ניתן למצוא כ18 כפרים שמורים מאוד שעדיין מקיימים אורח חיים מסורתי. הכפר רסינרי (Rasinari) הוא הכפר העתיק ביותר בסביבה ואחד העשירים שבהם. הוא ידוע בזכות מכיני השטיחים המיוחדים שעשויים בשיטו עתיקות ובזכות המסחר בכבשים. יש בכפר הזה גם כנסייה עם ציורים ומוזיאון אנתרופולוגי קטן. בכפר סיביאל (Sibiel) יש מוזיאון עם הכי הרבה ויטראז'ים באירופה. ניתן להגיע לכפרים האלו עם תחבורה ציבורית או עם רכב.
  • הכניסיה המבוצרת של קריסטיאן. (Cristian) מרחק 10 דקות נסיעה מסיביו. מסביב לסיביו יש הרבה כנסיות סקסוניות מבוצרות והכנסייה בקריסטיאן היא אחת היפות שבהן. הכנסייה נבנתה כמבצר כדי לעזור להלחם באימפריה העותומנית, כשהיא תכננה לחדור לרומניה.
  • סיסנאדי (Cisnadie) וקיסנדוריה (Cisnadioara) רבע שעה נסיעה מסיביו. יש אפשרות לנסוע באוטובוס. שתי עיירות ציוריות במרחק נסיעה קטן מסיביו. ניתן לראות בהן מלבד הרחובות היפים גם כנסיה מבוצרת נוספת ומוזיאון לייצור טקסטיל.

מלונות בסיביו

המחיר של מלונות בסיביו הם זולים יחסית לרוב הערים באירופה כמו בערים נוספות ברומניה, ואפשר למצוא מקומות נעימים ונחמדים במחירים שפויים וכדאיים. אנחנו נמליץ על מספר מלונות בעיר:

  • Hotel Levoslav – מלון יפה שנמצא ממש על הכיכר המרכזית של העיר העתיקה של סיביו בבית שבעבר היה שייך לאחד המלחינים הסלובקים הנודעים ביותר. המיקום שלו נהדר והחדרים די גדולים. ארוחת הבוקר קצת מאכזבת ואין בו מעלית.
  • Hotel Casa Luxemburg – המלון נמצא ממש בתוך העיר העתיקה בבית עתיק ויפה. הצוות מסביר פנים ונחמד. החדרים גדולים ויפים. יש חנייה בתשלום ואין מעלית.
  • Noblesse Boutique Hotel – מלון בוטיק שנמצא במרחק הליכה מאוד קצר מהעיר העתיקה של סיביו. מלון אינטימי ושקט ליד האטרקציות של סיביו. ארוחת בוקר טובה ויחס אדיב ונחמד של צוות המלון.
  • Exclusive Hotel & More – מלון במרחק הליכה מהעיר העתיקה של סיביו. כל החדרים במלון ממוזגים. המלון יחסית חדש ונראה טוב. החדרים מאוד נקיים.
  • YellowBoot Aparthotel – מלון דירות מאוד מומלץ שנמצא במרחק קצר מאוד מהעיר העתיקה. הדירות חדשיות ומעוצבות יפה. מיזוג אוויר טוב בחדרים.
מגדל בסיביו רומניה

מוזיאונים בסיביו

  • המוזיאון הפתוח ASTRA Museum. אתר: muzeulastra.ro. כתובת: Calea Rasinarilor 14 (נמצא מעט דרומית לעיר). טלפון: 0269-242.419 ניתן להגיע למוזיאון עם קו מס. 1 או עם הרכבת החשמלית. המוזיאון סגור בימי שני.
    שימו לב לא להתבלבל בינו לבין המוזיאון הסגור שנמצא בתוך העיר העתיקה. זהו מוזיאון פתוח מאוד גדול (זהו המוזיאון הפתוח השני בגודלו בעולם) שניתן להסתובב בו הרבה מאוד שעות ולמצוא סדנאות ומקומות מעניינים רבים, שעוסקים בתרבות העממית הרומנית. יש במוזיאון כ300 בניינים כולל טחנות מים, טחנות רוח, בתי בד ויקבים ובתים כפריים שמייצגים סגנונות בנייה רבים מרחבי רומניה.
  • מוזיאון ברוקנטל (Muzeul Brukenthal). אתר: BrukenthalMuseum נמצא ברחבה הגדולה בעיר העליונה. סגור בימי שני ולפעמים גם בימי שלישי. זהו אחד המוזיאונים הראשונים באירופה ואחד מהמוזיאונים הטובים ביותר ברומניה. יש במוזיאון ציורים מכל רחבי אירופה וגם ספרים עתיקים מתקופת המצאת הדפוס, זכוכיות צבועות וכלי כסף עתיקים.
  • מוזיאון ההיסטוריה (Muzeul de Istorie). כתובת: Mitropoliei 2 נמצא בעיר העתיקה בתוך בית העירייה. סגור בימי שני. מקום נחמד ללמוד בו על ההסטוריה של האזור מהתקופה הרומית ועד לימינו אנו.
  • המוזיאון האנתרפולוגי הסקסוני. כתובת: Piata Mica 12 הרחבה הקטנה בעיר העליונה. סגור בשני. אוסף של תלבושות וכלים שמראים את אופן חיי היום יום של הסקסונים ששלטו בחלק הזה של רומניה בימי הביניים.
  • מוזיאון הרוקחות. (Muzeul de Istorie a Farmaciei). כתובת: Piata Mica 26. נמצא גם הוא ברחבה הקטנה בעיר העליונה. המוזיאון נמצא בתוך בית המרקחת הישן ביותר ברומניה שהיה פעיל החל מהמאה ה16. ניתן לראות במזיאון מבחר גדול מאוד של כלי רפואה ישנים החל מהמאה ה16 ועד המאה ה19.
  • מוזיאון רכבת הקיטור. כתובת: Strada Dorobantilor 22 (ליד תחנת הרכבת). כניסה חינם. מדובר במוזיאון פתוח שיש בו הרבה קרונות רכבת וקטרים שיצאו משימוש שניתן לטפס ולעלות עליהן. מתאים לילדים קטנים.
  • מוזיאון ההיסטוריה של הטבע (Muzeul de Istorie Naturala). כתובת: Cetatii 1. אחד מאוספי החיות הישנים ביותר ברומניה. יש במקום גם אזור לתצפית בכוכבים.
  • המוזיאון לרובי ציד (Muzeul de Arme si Trofee de Vanatoare). כתובת: Scoala de Inot 4. סגור בימי שני. המזויאון מציג הרבה חיות מפוחלצות בצד כלי נשק עתיקים לציד.

סיביו היהודית

בעיר סיביו הייתה קהילה יהודית קטנה שהגיע בשנת 1940 לכ1300 יהודים שהתרכזו בשלושה בתי כנסת. יש מסורת נוצרית שטוענת שבאזור הזה הייתה התישבות יהודית קדומה בישוב בשם טלמצ'יו, ולטענת המסורת שם היישוב לקוח מהמילה תלמוד. במלחמת העולם השנייה יהודי סיביו סבלו מהצקות רבות אבל לא נשלחו להשמדה. אחרי המלחמה השלטונות הקומיניסטים המשיכו להציק לתושבי העיר. בשנים האחרונות יש בסיביו רק יהודים בודדים. ניתן לקרוא עוד על הקהילה היהודית בסיביו כאן.

בית הכנסת הגדול. כתובת: Constitutiei 19. טל: 0269-216904. בית הכנסת לא מאוד בולט בין בתי העיר. מעל הכניסה הראשית לבית הכנסת יש ויטראז' עם מגן דוד ואת הפסוק עבדו את ה' בשמחה. בתוך בית הכנסת יש חלקים רבים מגולפים מעץ.

טיולי יום – יומיים מסיביו

סיביו יכולה להיות פתח למספר טיולים של יום או יומיים עם כל המקומות היפים שניתן לראות ברומניה.

לאורך כביש טרנספגרשאן TRANSFAGARASAN.

הכביש הוא אחד הכבישים היפים באירופה כולה והנסיעה בו, בעיקר בחודשי הקיץ היא מדהימה. המרחק שלו מסיביו היא רק 40 דקות. את כל הפרטים על הכביש ניתן לקראו כאן – מסביב לעולם כביש טרנספגרשאן

טיול יומי לביארטן – סיגישוארה – ויסקרי.

האפשרות הזו לוקחת אותנו לעיירות יפות מצפון לסיביו (מפת נסיעה בגוגל מפות). אם רוצים להספיק את כל המסלול אז מדובר בנסיעה של כמה שעות, ולכן כדאי לעצור ללינה באחת העיירות או שניתן לוותר על חלק מהמקומות. שתי העיירות הראשונות הן עיירות מימי הביניים שנמצאות במצב שמור ביותר ושהוכרזו כאתרי מורשת עולמית על ידי אונסקו.

טיול לטירת קורווינילור (Castelul Corvinilor)

נסיעה של כשעה וחצי מערבה מסיביו. אתר: castelulcorvinilor.ro. טירה מדהימה וגדולה שנשארה כמעט שלמה מימי הביניים עד היום. ניתן לראות בטירה את החדרים הפנימיים שלה וגם את החצר המרהיבה. לפעמים מתקיימים בטירה פסטיבלים עם הצגות ומופעים מימי הביניים. אם מחליטים לנסוע לאזור ניתן לסטות מהדרך כדי לבקר בעיר אלבה יוליה ולראות את העיר העתיקה שלה או לעצור בדרך בפארק arsenal park (אתר: arsenalpark) שהוא פארק עם מלא משחקים נחמדים למבוגרים ולצעירים כולל בריכת ספא, פיינטבול, קיר טיפוס, חץ וקשת ועוד.

טירת בראן – בראשוב.

האזור הזה הוא האזור המטויל ביותר על ידי ישראלים ברומניה (מפת נסיעה בגוגל מפות). טירת בראן משווקת על ידי הרומנים כטירה של דרקולה, והיא הייתה שייכת לאציל רומני שהיה ידוע בנטייתו לאכזריות. בבראסוב יש עיר עתיקה מאוד יפה, פארק חבלים שאהוב מאוד על ידי ישראלים ורכבל שמוביל להר מושלג בחורף. אם אתם בוחרים להרחיב את הטיול כדאי מאוד לנסוע לבראשוב ואז אפשר להיעזר במדריך שלנו לבראשוב.

קניות בסיביו

האמת היא שסיביו היא עיר לא כל כך גדולה ולכן האפשרויות לקניות בתוכה הן לא כל כך מגוונות. אם בכל זאת אתם מעוניינים לחפש משהו לקנות אתם יכולים ללכת לקניון היחיד בעיר שהוא Shopping City Sibiu (מיקום בגוגל מפות) שהוא קניון נחמד עם הרבה מותגים מוכרים בצד חברות רומניות מוכרות או ללכת לרחוב Strada Nicolae Balcescu שהוא רחוב הקניות הראשי של סיביו שלאורכו יש חנויות מקומיות יפות שניתן להנות מהן.

סיביו עם ילדים

ילדים עשויים להנות מהאווירה הקסומה של סיביו. בין המוזיאונים כדאי להמליץ על המוזאון הפתוח של סיביו שיכול להיות אטרקציה רצינית לילדים. יש מספר דברים נוספים שניתן לעשות עם ילדים בסיביו:

  • גן החיות של סיביו. אתר: zoo.sibiu.ro. כתובת: Calea Dumbrăvii 142. אחד מגני החיות הנחמדים ברומניה עם למעלה מ200 סוגים של בעלי חיים, במחיר כניסה מצחיק של 2 או 3 ליי. ניתן לעשות ליד גן החיות שיט באגם.
  • החלקה על הקרח. בתוך הקניון Shopping City.
  • רכיבה על סוסים אתר: clubecvestru. מרחק של 20 דקות נסיעה מסיביו. פארק אקסטרים ארנה (Arena Platos). אתר: arenaplatos.ro מרחק של שלושת רבעי שעה נסיעה. באתר הסקי של ארנה יש בקיץ פארק אקסטרים עם מגלשות הרים, טרמפולינות גדולות, מסללי רכיבה וטיפוס.
  • באותו אזור יש פארק אקסטרים נוסף שנקרא פארק אקסטרים ארקה (Arka Park Paltinis) אתר: arkapark.ro שיש בו הרבה אזורי טיפוס על עצים ואומגות.

שדה התעופה סיביו

וויז אייר מתכוונת להפעיל את הקו פעמיים בשבוע במחירים מאוד זולים. לדעתנו, לסיביו יש סיכוי להפוך להיות אחד מיעדי הלואו קוסט הטובים ביותר לתיירות ישראלית. מי שמסתבך עם ההזמנה מחברת וויז אייר יכול להיעזר במדריך שלנו.

בשלב הזה בשדה התעופה עצמו אין CHANGE או מקום לקנות SIM רומני. באופן כללי, המטבע שמשתמשים בו ברומניה נקרא לאו והערך שלו מאוד קרוב לערך של השקל, ולכן קל להשוות מחירים. לגבי טלפונים, אנחנו מציעים לקנות סים מקומי ברומניה. ניתן לקנות סים בשתי חברות עיקריות במחיר זול יחסית. הראשונה היא חברת ORANGE הבינלאומית, והשנייה היא חברת vodafone. המחיר של שתי החברות דומה כך שניתן במחיר של יורו בודדים לקנות כרטיס סים שמספיק לשבועיים.

שדה התעופה של סיביו הוא שדה תעופה קטן עם מעט טיסות כל יום, כך שיש סיכוי גדול שבזמן שתגיעו הטיסה שלכם תהיה הטיסה היחידה בשדה התעופה. כדי להגיע משדה התעופה לעיר ניתן להשתמש בשירותי מוניות שנמצאות מחוץ לשדה התעופה או לנסוע בתחבורה ציבורית בקווים 11,112,116,117,118 שמגיעים עד לשדה התעופה. יש ליד תחנת האוטובוס מכונה לקניית כרטיסי אוטובוס בכסף רומני. ניתן לשכור רכב בשדה התעופה דרך אתרים כמו rentalcars או להזמין ישירות מאחת מחברות המוניות שנמצאות בסיביו דרך הרשימה הזו

תרבות ואמנות בסיביו

  • התזמורת הפילהרמונית של סיביו. אתר: filarmonicasibiu. כתובת: Cetatii 3. טל: 0269-210.264.
  • התיאטרון הלאומי ראודו סטנקה. אתר: TNRS. כתובת: C. Coposu 2
  • תיאטרון בובות הגונג. כתובת: Alexandru Odobescu 4.

סיביו בחורף – סקי בסיביו

סיביו בחורף

סיביו היא מקום מאוד מתאים לחופשה חורפית למי שאוהב את המראות הקלאסיים האירופאים של חורף. כמובן שכדאי לקחת בחשבון שיהיה קר מאוד גם בימים שבהם יש שמש ולכן כדאי לבוא מצויידים בהתאם. הרחובות הצרים והיפים של סיביו מאור מתאימים לאווירה של חופשה חורפית.

שוק הכריסמיס של סיביו הוא אחד השווקים הגדולים ביותר של רומניה וחלקים גדולים מהעיר מקושטים בצורה מאוד יפה בתקופה הזו. מי שיגיע החל מהחלק האחרון של נובמבר לעיר לא יוכל לפספס את הצבעים הססגוניים של הקישוטים הרבים בעיר.

יש באזור של סיביו מספר אתרי סקי שחלקם מיועדים גם לאנשים שרוצים להתנסות וללמוד. אתר הסקי Paltinis המצא במרחק לא גדול מהעיר ויש בו מספר רמות של מסלולי גלישה. ניתן להגיע להר הזה בתחבורה ציבורית עם קו 22. יש בו אפילו בית ספר לסקי שמיועד לילדים החל מגיל 6 ויש בו גם פארק שעשוים נחמד לילדים קטנים בשלג.

אם אתם מתכננים לעשות הרבה סקי בחופשה כדאי ללון במלון Hohe Rinne Paltinis שנמצא ממש ליד אתר הסקי ונותן תחושה של לינה בהר מושלג עם כל היופי של השהות בתוך הר מושלג. זהו מלון ספא מושקע ומאוד מומלץ.

תחבורה ציבורית בסיביו

יש רכבת פעמיים ביום שנוסעת בין סיביו לבוקרשט (כשש שעות נסיעה), וניתן לנסוע במחיר זול גם באוטובוס בין סיביו לבוקרשט. יש גם רכבת ואוטובוס שנוסעת לבראשוב (שעתיים וחצי נסיעה). תחנת הרכבת נמצאת בכתובת Nicolae Balcescu 6.

התחבורה הציבורית בסיביו מקשרת בין האזורים העיקריים בעיר ובין כל איזורי התיירות, אבל אם אתם ישנים באזורי התיירות לא בטוח שתזדקקו בכלל לאוטובוסים האלו כי המרחקים קטנים. המחיר של נסיעה הוא ליי וחצי וניתן לקנות כרטיסים בקיוסקים. זה האתר של חברת האוטובוסים של סיביו.

יש מספר תחנות מוניות בסיביו שניתן להתשמש בהם:

  • מוניות Comis טל: 0269-242.424 
  • מוניות Corso טל: 946 
  • מוניות Euro טל: 946 
  • מוניות Star טל: 953
  • מוניות Pronto טל. 0269 222.222

ניתן גם לשכור אופניים בסיביו למס. ימים ולהתנייד בעזרתן, בחברת Real Group, במייל הזה או בטל. 0741-232.015 בכתובת Ostirii 7. המחיר הוא מאוד זול ועומד על כשמונה ליי ליום.

לקריאה נוספת – בלוגים על סיביו

מחשבה 1 על “כל המידע על חופשה בסיביו”

כתיבת תגובה