6 טיפים שיעזרו לכם לקבל שדרוג בטיסה למחלקת עסקים או למחלקה ראשונה

כולנו היינו רוצים מדי פעם לטוס במחלקת עסקים או במחלקה ראשונה אבל לא יכולים להרשות לעצמנו – אספנו בשבילכם מספר טיפים שיכולים לעזור לכם לקבל שדרוג.

בתקופה הזו של השנה הרבה אנשים מתחילים לחשוב על החופשה הבאה שלהם בחו"ל בפסח או בקיץ. בזמן שמספר מצומצם מאוד של אנשים עשירים יוכלו להרשות לעצמם לטוס במחלקת עסקים או במחלקה ראשונה, רובנו נאלץ להמשיך לטוס במחלקת תיירים ולקנא.

האמת היא שיש במה לקנא. ההבדל בין טיסה במחלקת תיירים לטיסה במחלקת עסקים דומה להבדל שבין נסיעה באוטובוס צפוף לנסיעה ברכב מנהלים מפואר. במחלקת עסקים יש בדרך כלל קיצור תורים בכל תהליך ההמתנה לטיסה, כלי רחצה ופיג'מה לטיסה עצמה, אוכל משודרג וטעים ומערכות צפייה ומולטי מדיה. אבל היתרון הבולט ביותר הוא המרווח שיש לרגליים ולידיים במהלך הטיסה ותחושת הפרטיות. בטיסה ארוכה במחלקת תיירים אנשים יוצאים בדרך כלל כמו סמרטוטים, וממחלקת עסקים הם נראים כאילו הם גוהצו הרגע.

הפער ביו המחיר של טיסה במחלקת תיירים לבין המחיר של טיסה דומה במחלקת עסקים יכול להגיע בקלות ל50 אחוז ממחיר הטיסה ולכן רוב האנשים בוחרים לסבול בטיסה ולטוס במחלקת תיירים. אם אתם מעוניינים להתרשם מהמחיר של הטיסה שלכם במחלקת עסקים או במחלקה ראשונה אתם מוזמנים לחפש במנוע החיפוש של סקייסקנר שמאפשר לחפש טיסות לפי מחלקה.

מחלקה ראשונה

אבל לא צריך להתייאש מהסיכוי שלכם לטוס אי פעם במחלקת עסקים ולהרגיש כמו מלכים בטיסה אחת. אספנו בשבילכם מספר טיפים שיכולים לעזור לקבל שדרוג למחלקה יותר טובה. חברות התעופה לא מצליחות תמיד למלא את המחלקות המתקדמות שלהן, והן רוצות למלא את כל המקומות ולכן הן נותנות שדרוג. הן גם חושבות ובצדק, ששדרוג חד פעמי למחלקת עסקים יכול להיות מהלך שיווקי חכם. מי שנסע פעם אחת במחלקת עסקים בחינם עשוי בפעם הבאה לשלם עבור ההנאה הזו. לפעמים חברות התעופה משתמשות בשדרוג כדי לצ'פר נוסעים מתמידים.

  1. תתלבשו כדי להרשים – אנשים שעובדים בתחום הטיסות טוענים שאנשים שמתלבשים יפה ואלגנטי יקודמו למחלקת עסקים הרבה יותר פעמים ממי שמגיע בלבוש מרושל. האמת היא שיש בכך היגיון גדול. כשחברת התעופה מחפשת מי יכול להיות לקוח פוטנציאלי של מחלקת עסקים, אין כמו מראה עיניים כדי לסווג את האנשים. כמובן, שאם אין מקומות במחלקת עסקים לא תקבל שדרוג, אבל במצב של אובר – בוקינג הסיכויים שלך גדלים ככל שאתה לבוש באופן יותר מהודר. אדם שמגיע לשדה התעופה עם מכנסיים קצרים וחולצת טי כמעט אף פעם לא ישודרג, גם אם יש לו הרבה מאוד נקודות נוסע מתמיד, ולעומת זאת, כל מי שזוכה לשדרוג יהיה לבוש באלגנטיות. בהרבה חופשות אנחנו לוקחים אתנו בגד אחד אלגנטי ליציאה. בניגוד לאינסטינקט שלנו שלטיסה כדאי לבוא עם בגדים משוחררים וקלים, אם אתם רוצים שדרוג – תתלבשו כמו לחתונה.
  2. תעמוד על שלך בטבעיות – לפעמים אנשי צוות האוויר מוכנים לשדרג נוסע רק כדי לא לעורר מהומה. אם תעשה מהומה גדולה או תתלונן הרבה אתה לא תקבל לעולם שדרוג, אבל הרבה פעמים אם תגיע לצוות האוויר ותגיד להם בשפה ברורה ומלאת ביטחון שאתה לא מרוצה מהשירות, יש סיכוי שהם ירצו לשדרג אותך. הקו בין להיות מתלונן בכיין לבין להיות אדם שרוצים לגרום לו להיות מרוצה הוא קו עדין מאוד. בשום פנים ואופן אל תעברו את הקו הזה. אם אתה חושב שיש לך את היכולת לגרום לאנשים להרגיש שמגיע לך יותר ממה שקיבלת – כדאי לנצל את התכונה הזו. לך קדימה ובקש לקבל שדרוג. תגיד לצוות שאתה ממש לא מתרשם מרמת השירות ואתה לא תעבור על המצב הזה בשתיקה. לפעמים גם האזכור של רשתות חברתיות יעזור. חשוב מאוד להגיד את הדברים ועדיין להישאר אלגנטי ותקיף.
  3. סע לבד – כמעט תמיד אנשים לא ישדורגו כקבוצה אלא רק כנוסעים בודדים, ולכן גם אם אתה נוסע עם חבר, כדאי להזמין בנפרד, אם אתם רוצים לנסות להשיג שדרוג. גורמים בתעשייה אומרים שאנשים שנוסעים סולו והחברה יודעת שזהו יום ההולדת שלהם ישודרגו הרבה פעמים.
  4. טוס בזמן הנכון – כדי לקבל שדרוג צריך לטוס או במטוס כמעט ריק או במטוס מלא מדי. בדרך כלל טיסות בשעות הלילה או מוקדם מאוד בבוקר הן טיסות יחסית ריקות והצוות בהן רגוע ויש יותר סיכוי לקבל מהם שדרוג. אם המטוס הוא חצי מלא או די מלא אז הסיכויים קלושים לקבל שדרוג. האפשרות המבטיחה ביותר לקבלת שדרוג הוא כשמגיעים למטוס מפוצץ מדי שבו הרבה פעמים הצוות מעוניינים לשחרר קצת מהלחץ במחלקת תיירים. מצב כזה של עומס גדול מכונה בשפת צוותי האוויר " Witching Hour" – שעת המכשפה. הבעיה בשיטה הזו היא שאם לא קיבלת שדרוג אתה עומד לטוס במטוס מפוצץ ולא נעים.
  5. בדוק מוקדם – הטיפ הזה הוא אולי הפשוט ביותר. תגיע מוקדם לדלפק הטיסה ופשוט תבקש לקבל שדרוג. אם יש צורך בפינוי מקום במחלקת תיירים לפעמים דיילת הקרקע תעדיף לתת לך את השדרוג הזה פשוט בגלל שאתה ביקשת. לפעמים אפשר גם לשאול האם אפשר לקבל שדרוג במחיר זול. הרבה פעמים חברות התעופה שלא הצליחו למכור מקומות במחלקת עסקים במחירים הגבוהים שהם ביקשו, מוכנות למכור את השדרוג במחירים זולים ממש לפני הטיסה.
  6. התנדב לרדת במקרה של אובר בוקינג – כאשר חברת התעופה מכרה יותר מדי כרטיסים לטיסה הן מבקשות הרבה פעמים מתנדבים שיסכימו לדחיית הטיסה. הרבה מאוד פעמים משתלם להתנדב בתמורה לשדרוג בטיסה הקרובה למחלקת עסקים או למחלקה ראשונה. אבל כדאי לבדוק את ההצעה באופן ברור כי לא כל החברות מוכנות לפצות באופן הזה את מי שהתנדב להשאר על הקרקע ולא לטוס.

וכמובן, אם כל השיטות לא הצליחו אפשר תמיד לחסוך הרבה כסף ולשלם עבור החוויה הזו.

 

כתוב/כתבי תגובה