כל המידע על חופשה בקרקוב

קרקוב היא העיר השנייה בגודלה בפולין, ואחת הערים הכי עתיקות במדינה כולה, ולכן קרקוב מהווה את אחת הערים התיירותיות יותר בפולין ואולי אפילו העיר הכי פופולרית לתיירים עם תחרות רק עם הבירה ורשה. המחירים הזולים של הטיסות לקרקוב יחד עם המחירים הזולים של המלונות והאטרקציות בעיר גרמו לכך שקרקוב הופכת לאחד מיעדי התיירות המועדפים על ישראלים.

חלק מהטיסות לקרקוב מגיעות בשעה מאוד מאוחרת או יוצאות בשעה מוקדמת. במקרה כזה אנחנו מציעים לישון את הלילה במלון הילטון המצויין שנמצא 100 מטר משדה התעופה.

אטרקציות בקרקוב

טירת וואוול

לקרקוב יש מספר מקומות שחובה לראות ומוזיאונים רבים וכולם עולים כסף בכניסה. אנחנו מציעים לקנות כרטיס של יומיים או שלושה ימים שמאפשר להכנס ליותר מארבעים אתרים ומוזיאונים בקרקוב כאן. כמובן שהכרטיס הזה טוב רק למי שמתכנן לשלב הרבה אתרי תיירות ולא מסתפק בטיול ברחובות.

שני החלקים הכי תיירותים בעיר הם העיר העתיקה והרובע היהודי (קז'ימייז'). כדאי לתכנן זמן לכל אחד מהחלקים האלו של העיר. ניתן להזמין סיורים מודרכים בתשלום בעיר באתר הזה.

העיר העתיקה

ניתן להסתובב בעיר בעתיקה במשך שעות רבות ולראות הרבה מאוד מבנים יפים מסוגים שונים. אם יש לכם מעט זמן – שני אתרי החובה הם טירת וואוול והכיכר המרכזית.

  • טירת ואוול (Zamek Królewski na Wawelu). אתר: wawel. כתובת: Wawel 5. אחד האתרים המרשימים ביותר בכל פולין. טירת ואוול הייתה במשך מאות שנים מקום המגורים של השליטים של פולין, והיא איבדה מגדולתה רק כשהבירה עברה לוורשה. גם היום הכתרת המלכים, קבורתם וטקסים רבים מתרחשים באתר הזה. הטירה היא מאוד גדולה והיא אתר חובה למי שמטייל בעיר. בכניסה לטירה ניתן לראות את האנדרטה לזכר תדיאוש קושצ’ושקו, גיבור לאומי פולני מפורסם, את מגדל הפעמון זידמונד ואת מערת הדרקון. ליד הטירה נמצאת גם הקתדרלה הגדולה והיפה של המתחם. הגבעה הזו מלאה בדברים יפים וכדאי לפנות לה זמן משמעותי בטיול שלכם.
  • הכיכר המרכזית (Rynek Główny). הכיכר נמצאת בלב מרכז העיר העתיקה. זוהי כיכר מאוד גדולה שיוצאים מתוכה 11 רחובות שונים. בכיכר יש הרבה מאוד מסעדות וברים, והיא מקום מאוד מרשים לבלות בו. כדאי מאוד לבוא לכיכר פעמיים – גם בשעות היום וגם בלילה. בתוך הכיכר נמצאת כנסיית סנט מארי (Bazylika Mariacka) שהיא כנסייה עם שני מגדלים זהים שאחד מהם מנגן כל שעה עגולה. כנסיית סט. אלברט (Kościół św. Wojciecha) נמצאת גם היא בכיכר. בכיכר נמצא גם המוזיאון ההיסטורי היפה של קרקוב (פירוט על המוזיאון בין המוזיאונים).
  • הסוקיניצה (Sukiennice). נמצא בכיכר המרכזית. הבניין הוקם במאה ה14 כאזור מכירה של בדים ומוצרים אחרים והיום יש בו גם מוזיאון.
  • מגדל העירייה. נמצא בכיכר המרכזית. פעם הבניין הזה היה חלק מבניין העירייה השלם והגדול שנבנה במאה ה13, אבל לפני כמאתיים שנה האוסטרים הרסו את הבניין כחלק מההשתלטות על העיר ונשאר רק המגדל. מהמגדל יש תצפית מאוד יפה על העיר כולה.
  • הברביקן (Barbakan). כתובת:Basztowa 30-547. נמצאת במרחק לא גדול מהכיכר המרכזית וכדאי לחבר את הביקור בין שני האתרים. הברביקן היה חלק מביצורי העיר העתיקה של קראקוב, ואחד היחידים ששרד. המבנה מרשים מאוד כמבנה הגנתי עם קירות בעובי שלושה מטרים וכ130 חרכי ירי. יש אגדה שנקשרת למקום לפיה אחד ממגיני העיר בשם מרצ'ין אורצביץ', הטעין את הרובים של מגיני העיר בכפתורים אחרי שנגמרו להם הכדורים וכך הם ניצחו את הרוסים.
  • שער פלוריאן (Brama Floriańska‏) השער היחדי שנשאר מהשערים הרבים שהיו לעיר העתיקה. יש לידו אבעה מגדלים ומחסן נשק, וניתן לדמיין על ידי המקום הזה את העוצמה שהייתה לחומה שהאורך שלה היה כחמישה ק"מ.
  • ארמון הבישופים של קרקוב (Pałac Biskupow Krakowskich‏). כתובת: Franciszkańska 3. אזור המגורים של האפיפיור יוחנן פאולוס השני שהיה אפיפיור ממוצא פולני במאה ה20. הוא היה לפני כן הארכיבישוף של קרקוב ונהג לשוחח עם אנשי העיר דרך חלון ביתו.
  • הכיכר הקטנה (Mały Rynek). כיכר יותר קטנה ואינטימית בעיר העתיקה במרחק לא גדול מהכיכר הגדולה. כיכר מרי (Plac Mariacki) מחברת בין שתי הכיכרות. הכיכר הזו הייתה פעם בית קברות.
הכיכיר המרכזית העיר העתיקה של קרקוב

קז'ימייז'

קז'ימייז' (Kazimierz) הוא איזור שהתווסף לקרקוב במאה ה14 כאי נפרד שחובר במשך הזמן לעיר. קז'ימייז' התפרסמה בעיקר בגלל שהיא הפכה להיות מקום המושב העיקרי של היהודים בעיר, אחרי שהם גורשו מהעיר המרכזית של קרקוב בשנת 1495. האיסור על ישיבת יהודים בעיר המרכזית בוטל רק באמצע המאה ה19. השכונה הזו הייתה מחולקת כך שהיהודים ישבו בחלקים המזרחיים והנוצרים בחלקים המערביים ועד היום ניתן לראות את ההבדל בין שני החלקים. בחלק הזה שמצורף לעיר העתיקה יש מוזיאונים רבים ובתי כנסת רבים שניתן לראות אותם.

  • בית הכנסת הישן. אלטע שול. אתר: old-synagogue. כתובת: Szeroka 24. בית הכנסת הישן הוא בית הכנסת העתיק ביותר שנשאר בפולין. בית הכנסת נפגע על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה ושופץ בשנים שלאחר מכן. היום בית הכנסת משמש בעיקר כמוזיאון לקהילה היהודית. המוזיאון סגור בימי שני וכניסה אליו עולה 8 זלוטי.
  • בית הכנסת הרמ"א (Synagoga Remuh). כתובת: Szeroka 40. בית כנסת יפה מאוד שנמצא ליד בית הקברות היהודי, וניתן להכנס דרכו גם לבית הקברות. בית הכנסת נקרא על שמו של גדול הפוסקים האשכנזים רבי משה איסרליש. על חומות בית הכנסת יש כתובות לזכר נספי השואה מקראקוב. בית הכנסת נבנה בסגנון אדריכלי של הרנסאנס. בית הקברות הוא אחד מבתי הקברות העתיקים ביותר בפולין וקבורים בו רבנים גדולים וחשובים. שתי אגדות יפות נקשרות לבית הקברות הזה וכדאי לקרוא עליהן כדי לקבל את האוירה המתאימה – יוסלה קמצן קדוש ויגיד עליו רעו.
  • הטמפל הרפורמי. כתובת: Miodowa 24. ללא ספק זהו בית הכנסת היפה ביותר בקרקוב. בית כנסת שנבנה במאה ה19 ופעיל גם היום. יש בבית הכנסת ארון קודש מדהים ביופיו עם שיש וויטרז'ים.
בית כנסת טמפל קז'ימייז'
  • בית הכנסת הגבוה. הויכע שול. (Synagoga Wysoka). למרות השם שלו בית הכנסת הוא לא כל כך גבוה וכנראה השם ניתן לו בגלל שהתפללו בקומה העליונה שבו והקומה הראשונה הייתה מיועדת לחנויות. אחד מבתי הכנסת העתיקים ביותר בפולין.
  • אייזק שול (Synagoga Izaaka) בפינת הרוחובות Kupa ו- Izaaka. בית כנסת שנבנה על ידי אחד מעשירי העיר בסגנון הבארוק, והיה נחשב לבית הכנסת היפה ביותר בעיר.
  • רחוב סזרוקה (Szeroka). רחוב ראשי בחלק הזה של העיר שהופך בשנים האחרונות לרחוב עם מסעדות ובתי קפה באווירה פחות רשמית. ניתן למצוא ברחוב הזה גם מסעדות יהודיות.

פלאשוב

הרבה מהיהודים של קרקוב נשלחו למחנה אושוויץ אבל ממש ליד קרקוב היה מחנה בשם פלאשוב (Płaszów) שהתחיל כמחנה עבודה ובסוף היה מחנה ריכוז. היום באזור שבו היה המחנה נמצא שדה ריק לגמרי עם אנדרטה בודדת שמנציחה את הקורבנות. ניתן לבקר במקום במוזיאון על שם אוסקר שינדלר שעל שמו נעשה הסרט של שפילפרג "רשימת שינדלר" ברחוב Lipowa 4. (אתר: oskar-schindlers) במוזיאון הזה ניתן לראות תערוכה על קרקוב בזמן השלטון הנאצי. ניתן להזמים כרטיס כניסה מראש כאן.

העיר הקומוניסיטית – Nowa Huta

רובע Nowa Huta זכה לבנייה גדולה בתקופה הקומוניסטית. הבנייה בעיקרה היא בסגנון של שכונות קומוניסטיות במזרח אירופה של בניינים גדולים מאוד עם פארק באמצע. הבנייה הקומוניסטית לא אפשרה לבנות מבני דת באזור ורק בשנות ה70 התחילו לצוץ באזור כנסיות. האזור יועד לכורים עניים ועד היום האזור מאפשר להבין את האווירה של התקופה הקומוניסטית. השכונה בנוייה סביב כיכר מרכזית גדולה (Plac Centralny) וניתן להסתובב באזור ולהתרשם.

סיור באוטובוס וספינה מסביב לעיר

ניתן לרכוש כרטיסים לאוטובוס תיירים שעושה סיבוב בכל קרקוב עם מדריך מקצועי שמלווה את האוטובוס לאורך כל הנקודות החשובות של העיר. הכרטיס כולל גם הפלגה בספינה. כרטיסים ליום או יומיים ניתן לרכוש כאן.

הופעות ומשחקי כדורגל בקרקוב

ניתן להזמין כרטיסים להופעות מוזיקליות ולמשחקי כדורגל בזמן החופשה שלכם בורשה. האתר הכי מתאים בשביל לחפש כרטיסים כאלה נקרא ticketmaster. ניתן למצוא באתר הזה הופעות מעניינות בקרקוב וגם משחקי ספורט מתאימים.

מוזיאונים בקרקוב

קראקוב היא עיר עם הרבה מוזיאונים יפים. בתקופת העומס כדאי לשקול לקנות כרטיסים מראש כדי לא לבזבז זמן בכניסה או להגיע כשאין כרטיסים כאן.

  • המוזיאון ההיסטורי של קרקוב. אתר: krzysztofory. הבניין המרכזי נמצא בכיכר המרכזית של העיר העתיקה ומציג הרבה מאוד מוצגים על העיר העתיקה של קרקוב. המוזיאון כולל בניינים נוספים, וניתן לראות במסגרתו בכיכר המרכזית גם את העתיקות שנמצאות מתחת לכיכר שניתן להכנס אליהן מבניין הסוקניצה.
  • מוזיאון Czartoryski. חלק מהמוזיאון הלאומי. אתר בפולנית: muzeum. כתובת: Jana 19. מוזיאון אומנות מאוד יפה שכולל בתוכו הרבה אוספים חשובים שנאספו על ידי משפחות האצולה של קרקוב. במוזיאון יש ציור שמכונה המונה ליזה הפולנית שצויירה על ידי לאונרדו דה וינצי ועוד. ניתן להזמים כרטיס מראש כאן.
  • המוזיאון לאומנות פולנית מהמאה ה19. חלק נוסף מהמוזיאון הלאומי נמצא בבניין הסוקניצה בכיכר המרכזית. אחד האוספים המרשימים של יצירות אומנות מהתקופה.
  • מוזיאון יאן מטייקו (Dom Jana Matejki). כתובת: Floriańska 41. חלק נוסף מהמוזיאון הלאומי שמוקדש לאחד הציירים המוכרים ביותר בפולין, שצייר בעיקר תמונות ריאליסטיות פוליטיות.
  • מוזיאון סטניסלב ויספיאנסקי (Kamienica Szołayskich). כתובת: Szczepańska 11. מוזיאון שמוקדש לאחד האמנים והמעצבים הגדולים ביותר של פולין בתחילת המאה ה20.
  • המוזיאון האתנוגרפי. אתר: etnomuzeum. כתובת:Wolnica 1. בתוך בניין העירייה של קז'ימייז'. מוזיאון שמציג את צורת החיים של אנשים בפולין בכל התקופות כולל לבוש, כלים ועוד. ניתן להזמין כרטיס מראש כאן.
  • המרכז לתרבות יהודית (Judaica Foundation). אתר: judaica. כתובת: Meiselsa 17. מוזיאון שמציג תערוכות, כנסים וקונצרטים של תרבות יהודית.
  • מוזיאון הטיסה של קרקוב. אתר: muzeumlotnictwa כתובת: Jana Pawla II 39. מוזיאון יפה שמציג כמות מאוד גדולה של מטוסים מתקופות שונות כולל מטוסים ממלחמת העולם הראשונה. מקום מומלץ לילדים ולחובבי מטוסים. ניתן להזמין כרטיס מראש כאן.
  • המוזיאון להנדסה עירונית (Muzeum Inżynierii Miejskiej). אתר: mim. כתובת: Wawrzyńca 15. המוזיאון מציג את דרכי התחבורה, התקשורת והבידור הישנות שהיו בפולין. ניתן להזמין כרטיס מראש כאן.

מלונות מומלצים בקרקוב

  • מלון Unicus Palace. כתובת: Florianska 28. מלון חמישה כוכבים בעיר העתיקה ברחוב שקט עם הרבה פינוקים, ספא מצויין וחימום תת רצפתי באמבטיה. ארוחת בוקר טובה.
  • מלון Hotel Gródek. כתובת: Gródku 4. מלון חמישה כוכבים קטן ומטופח בעיר העתיקה עם יחס אדיב ומשפחתי.
  • מלון Metropolitan Boutique. כתובת: Berka Joselewicza 19. מלון בוטיק של ארבעה כוכבים שנמצא בין העיר העתיקה לבין הרובע היהודי במרחק הליכה לכל האטרקציות המרכזיות. מלון יפה ונעים.
  • מלון The Loft Hotel. כתובת: Dietla 113. מלון בעיר בעתיקה למבוגרים בלבד ללא ילדים. מלון מודרני וחדיש עם ג'קוזי על הגג שצופה על העיר העתיקה.
  • מלון Hotel Lavender. כתובת: Długa 49. מלון טוב ויפה במרחק הליכה קצר מהכיכר המרכזית של העיר העתיקה.
  • מלון Pugetow. כתובת: Starowislna 15a. מלון קטן שנמצא ממש בעיר העתיקה בבנין ישן ועתיק. ללא מעלית.
  • מלון דירות Avanti Home. כתובת: Karmelicka 58. סוויטות של שני חדרים נקיות ונעימות במרחק קצר ממרכז העיר.
  • מלון דירות Aparthotel Betmanowska. כתובת: Rynek Główny. דירות שנמצאות ממש בכיכר המרכזית של העיר העתיקה במיקום מצויין.

קרקוב עם ילדים

חלק גדול מהאטרקציות של קרקוב יכולות להתאים גם לילדים. בעיקר מומלץ להסתובב בטירת וואול, במוזאון האוירונים ובמוזיאון ההנדסה. הבאנו כאן עוד מספר דברים נחמדים לילדים:

  • יש הרבה מאוד אטרקציות בתשלום של מפעילים שונים בקרקוב שניתן למצוא באתר הזה שכדאי מאוד לבדוק.
  • מפעל ממתקים Ciuciu Cukier. אתר: ciuciukrakow. כתובת: Grodzka 38. חנות ממתקים שמאפשרת הכנת ממתקים וקוראת לעצמה מפעל הממתקים הקטן בעולם.
  • היסטורי לנד. אתר: historyland.pl. כתובת: Nowak-Jeziorański Square 3. מוזיאון קטן וחביב שמציג מספר אירועים היסטוריים פולניים בעזרת מולטימדיה, לגו ומיצגים נוספים.
  • Klockoland. אטרקציית לגו ורובוטים בתוך העיר העתיקה, מתאימה לכל מי שאוהב לגו.
  • גן חיות. אתר: zoo. כתובת: Kasy Oszczędności Miasta 14. גן חיות יפה וזול עם נקודות עצירה נעימות.
  • פארק מים. אתר: parkwodny. כתובת: Dobrego Pasterza 126. פארק יפה עם הרבה מגלשות כולל מגלשות מים עם מוזיקה, קירות טיפוס ועוד אטרקציות שקשורות למים.
  • החלקה על הקרח בפארק Jordan. בחודשי החורף יש בפארק משטח החלקה על הקרח גדול עם מסלול סללום על הקרח.
  • פארק טרמפולינות GO JUMP. אתר: gojump. כתובת: Centralna 41A. פארק גדול לאוהבי הקפיצות בטרמפולינה. באותו בניין ניתן שנמצא קרוב לעיר העתיקה ניתן למצוא גם פארק גדול לרולרים וגם אזור משחקי מחשב עם יותר מ100 עמדות משחק.
  • רכיבה על כרכרה בעיר העתיקה. בכיכר המרכזית של העיר העתיקה יש בדרך כלל כירכרות עתיקות שניתן לעשות איתן סיור בעיר העתיקה. המחיר לחמישה אנשים נע באזור 200 זלוטי לחצי שעה של נסיעה.

קניות בקרקוב

  • קניון Galeria Krakowska. אתר: galeriakrakowska. כתובת: Pawia 5. קניון ליד תחנת הרכבת החדשה עם כ250 חנויות כולל כל המותגים הבין לאומיים המוכרים.
  • קניון Galeria Kazimierz. אתר: galeriakazimierz כתובת: Podgórska 34. מרכז קניות פתוח שהוא אולי מרכז הקניות היפה והנעים ביותר בעיר עם כ160 חנויות ואולמות.
  • אאוטלט Factory Outlet. אתר: factory כתובת: Rożańskiego 32. נמצא כ15 דקות נסיעה ממרכז העיר. יש באאוטלט הזה הרבה חנויות זולות בין לאומיות ומקומיות.
  • קניון Bonarka. אתר: bonarkacitycenter. כתובת: Kamieńskiego 11. קניון גדול שנמצא מחוץ לאזור התיירותי ולכן הרבה פעמים הוא יותר נוח להתסתובבות מאשר הקניונים האחרים.
  • Pasaż 13. אתר: pasaz-13. כתובת: Rynek Główny 13. במרכז העיר העתיקה נמצא מרכז של חנויות יוקרה של מעצבים.
  • שוק פשפשים Plac Targowy Unitarg. כתובת: Grzegórzecka 3. שוק הפשפשים הטוב ביותר בקרקוב. במשך השבוע זהו שוק של דברי אוכל ובימי ראשון זה הופך להיות שוק של ענתיקות.
  • שוק Nowy Kleparz. שוק חקלאי לקניית פירות, ירקות ודברי מאכל.

טיולי כוכב מקרקוב

אם יש לכם רכב שכור ניתן לשלב את קרקוב עם טיולי יום רבים. במקרה שאין לכם רכב אפשר לחלק מהמקומות להגיע בתחבורה ציבורית או להצטרף לטיולים מאורגנים באזור דרך האתר הזה.

  • הפארק הלאומי אויצוב (Ojców). אזור יפה לטיולי טבע במרחק של כ20 ק"מ מהעיר קרקוב. בפארק הזה יש מספר טירות יפות ומערות שנמצאות בתוך אזור טבעי מאוד יפה. האטרקצית המבוקשות ביותר הן מבצר אויצוב, מערת לוקייטק, שער קרקוב והטירה של פייסקובה סקאלה. ניתן לקרוא על הפארק באתר הזה: ojcow.
  • מכרות המלח בווייליצ'קה. המכרות המדהימות האלו הן אחד מאתרי השימור של UNESCO. הגודל הכללי של המכרות הוא כ150 ק"מ ומתוכם כשלושה וחצי ק"מ פתוחים לקהל הרחב. הסיור דורש לא מעט הליכה ולכן הוא לא מומלץ למתקשים בהליכה. המראה של המכרות וכל הפסלים והנברשות יוצרים מראה מדהים ולא רגיל. כדאי לבקש מהמדריך להראות לכם את חריטת מגן הדוד שעשו יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה. ניתן להזמין סיור מקרקוב באתר הזה
מכרות המלח בווייליצ'קה
  • מחנה הריכוז אושוויץ – בירקנאו. מחנה הריכוז נמצא במרחק של כשעה נסיעה מקרקוב. המחנה מורכב בעצם ממספר מחנות שונים שרחוקים אחד מהשני מספר קילומטרים ויש הסעה ביניהם. לפעמים לא נשארים כרטיסים למחנה ולכן כדאי להזמין כרטיסים מראש באתר הזה. אם אתם רוצים סיור מודרך שיצא מהעיר העתיקה של קרקוב אפשר להרשם באתר הזה.
  • זקופנה (Zakopane). בירת החורף של פולין נמצאת במרחק של כשעתיים נסיעה מקרקוב והיא מאפשרת לשלב בביקור שלכם בקרקוב סקי והנאות חורף אחרות. גם בקיץ העיירה הזאת יכולה להציע יום חופש נעים עם הרחוב הראשי koscieliska הציורי והמעניין ועם פארק המים שנפתח בעיר בשנים האחרונות.
  • קטוביץ. העיר קטוביץ עוברת בשנים האחרונות שינוי תיירותי גדול והיא יכולה להיות מקום מעניין לטיול יומי מקרקוב.
  • אגם Kryspinów Lake. בימי הקיץ ניתן לנסוע לחופים של האגם שנמצאים במרחק של כ15 ק"מ ממרכז העיר, ולמצוא מקום נעים לרחצה ולבילוי עם פארקי שעשועים יפים ובארים נעימים.
  • הרי הטטרה. אפשרות נוספת לטיול של מספר ימים שיוצא מקרקוב הם ההרים היפים של הטטרה שנמצאים בגבול עם סלובוקיה.

פארקים בקראקוב

פארק פלנטי קרקוב
  • פארק Planty. פארק יפה שמקיף את העיר העתיקה של קרקוב. הפארק עומד במקום שבו בעבר עמדו החומות של העיר העתיקה. היום במקום של החומות עומד פארק ירוק עם מסלולי ג'וגינג, אופניים ומשחקים לילדים.
  • פארק Jordanow. אחד הפארקים הרחבים ביותר בקרקוב. בפארק יש מסלולי הליכה עם פסלים וגבעה עם מגרש משחקם לילדים. בחורף יש בפארק אזור של החלקה על הקרח.
  • הגן הבוטני של קרקוב. כתובת: Kopernika 27. הגן הבוטני כולל מעל 5000 עצים מסוגים שונים.

תרבות ואומנות בקרקוב

  • התזמורת הפילהרמונית של קרקוב Karol Szymanowski. אתר: filharmonia כתובת: Zwierzyniecka 1.
  • האופרה של קרקוב. אתר: opera. כתובת: Lubicz 48.
  • תיאטרון Juliusz Slowacki. אתר: teatrwkrakowie. כתובת: Świętego Ducha 1.
  • גלריה לאומנות artemis. אתר: artemis. כתובת: Poselska 15.

חיי לילה בקרקוב

  • מועדון Frantic Club. אתר: frantic. כתובת: Szewska 5. מועדון גדול ומאוד פופולרי שמכיל מעל 500 אנשים עם מספר ברים ושתי רחבות ריקודים.
  • מועדון Taawa Music Club. אתר: taawa. כתובת: Estery 18. מועדון אלטרנטיבי שנמצא בחלק של קז'ימייז'.
  • מועדון Baccarat Music Club. אתר: baccaratclub. כתובת: STOLARSKA 13. מועדון של מוסיקה אוונגרדית עם מספר חדרי מוסיקה וריקודים.
  • בר Movida Cocktail Bar. אתר: movida. כתובת: Mikołajska 9. אחד הברים הכי נחשבים היום בקרקוב.
  • בר Alchemia. אתר: alchemia. כתובת: Estery 5. בר יפה ונעים עם הופעות מוסיקליות.
  • בר מרתף Klub Alternatywy. אתר: AlternatywyKlub. כתובת: , 4 Mały Rynek. בר עם מוסיקה משנות ה80.

תחבורה ציבורית בקרקוב

בקרקוב יש תחבורה ציבורית טובה. החברה העיקרית שמספקת את שירותי התחבורה הציבורית נקראת MPK וניתן לראות באתר שלהם את לוחות הזמנים של האוטובוסים כאן.

ניתן גם להגיע לקרקוב מערים רבות באירופה בעזרת שירותי הרכבות המהירות של אירופה. ניתן למצוא כרטיסים לרכבות מהירות כאן. יש גם שירותי רכבת פנימיים בין ערים שונות של פולין שניתן לקנות אליהם כרטיסים כאן, אבל כדאי לבדוק גם את הזמינות של אוטובוסים לנסיעה פנימית בתוך פולין כי המחיר שלהם עשוי להיות הרבה יותר זול כאן.

ניתן למצוא את הדרכים הטובות לנסיעה בתחבורה הציבורית בעזרת גוגל מפות או בעזרת מוביט, אבל הרבה פעמים האפליקציות האלו לא מספיק טובות בקרקוב וכדאי לנסות להתשתמש באפליקציה מקומית בשם Jakdojade.

המקום הטוב ביותר לקניית כרטיסים לתחבורה הציבורית היא במכונות אוטומטיות שנמצאות בהרבה מאוד מתחנות האוטובוס או הרכבת הקלה. יש גם אוטובוסים וחשמליות שמסומנים עם A גדולה בכניסה שבהם יש מכונות לקניית כרטיסים. יש גם אפשרות לקנות כרטיסים אצל הנהג במחיר קצת יותר גבוה מאשר המחיר הרגיל, אבל ניתן לקנות מהנהג רק עם כסף מזומן מדוייק.

יש מחירים שונים לפי הזמן שאתם רוצים לנסוע בתחבורה הציבורית. יש כרטיסים לעשרים דקות, 50 דקות ו90 דקות. אפשר לעשות כרטיסים לזמן יותר ארוך כמו 24 שעות, 72 שעות או שבוע.

לקריאה נוספת – בלוגים על קרקוב

כתיבת תגובה