שמונה טעויות נפוצות בהזמנת חדר במלון

באופן רגיל הזמנת חדר במלון הוא עניין יחסית פשוט. אחרי שיודעים את המקום שאליו אנחנו נוסעים, בוחרים את הימים של החופשה ומשווים מחירים ופשוט מזמינים. למרות זאת, יש טעויות מרכזיות שהרבה אנשים עושים תוך כדי הזמנת מלון והטעויות הללו יכולות להשפיע באופן משמעותי על המחיר ועל הטיול שלכם. אני ממליץ לקרוא גם את המדריך שלנו למציאת מלון בזול.

  1. תגדילו את הסיכויים שלכם לקבל את החדרים הטובים

לא מזמן יצא לי לפשט עם מנהל הזמנות במלון ושאלתי אותו מה השיטה שבה הם בוחרים מי יקבל את החדרים הטובים ביותר במלון. התשובה שלה הייתה פשוטה. אנשים שמזמינים ישירות מהאתר של המלון או שיש להם כרטיס מועדון של רשת המלונות צפויים לקבל יחס מועדף בקבלה. לעומת זאת, אנשים שמזמינים דרך מנועי החיפוש למינם עשויים לקבל את החדרים הפחות טובים שנשארו. הסיבה להבדל הזה היא פשוטה. בתי המלון מרוויחים הרבה יותר מאנשים שמזמינים את החדרים דרכם ולא דרך מנועי החיפוש. מעבר לכך, בתי המלון מעוניינים בתיירים שעשויים לחזור אליהם פעם נוספת, והם מניחים שאנשים שהזמינו דרך מנועי החיפוש שהסיכוי שהם יזמינו פעם נוספת היא קטנה מאוד.

כדי להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל מלון טוב כדאי לעשות שני דברים: ראשית, נסו להזמין ישירות מבית המלון. אחרי שאתם בודקים ומוצאים את המחיר הטוב ביותר שאתם יכולים לקבל דרך מנועי החיפוש כדאי לבדוק גם באתר של בית המלון. לפעמים תגלו שהמחיר שיש באתר זהה למחיר הטוב שמצאתם במנוע החיפוש או קרוב מאוד אליו ואז עדיף להזמין ישירות דרך האתר המקורי של בית המלון. אם המחיר באתר יותר גבוה כדאי להרים טלפון לבית המלון ולספר להם שמצאתם מחיר יותר נמוך דרך מנוע החיפוש ולבקש מהם להשוות את המחיר. הרבה פעמים תגלו שבית המלון מוכן להשוות את המחיר של מנוע החיפוש.

שנית, כדאי לנסות להתקבל למועדון של הרשת של המלונות. הרבה מאוד מהרשתות מציעות להיכנס למועדון של בתי המלון בחינם ללא תשלום, ולכן כדאי להירשם לרשת. הרבה פעמים ההגעה לבית המלון עם חברות ברשת למרות שזו ההזמנה הראשונה שלכם ברשת תגדיל את הסיכוי שלכם לקבל שדרוג.

  1. תוודאו את קבלת הבקשות שלכם

כמעט כל מנועי החיפוש מציעים לכם היום אפשרות לבקש בקשות מהמלון תוך כדי ההזמנה. למשל, הרבה פעמים אנשים מבקשים לקבל שתי מיטות נפרדות ולא מיטה משותפת או להיפך. או למשל בקשה נפוצה היא הקומה שבה אנשים רוצים להיות בה. אבל, אל תצפו שהעובדה שביקשתם בקשה מסוימת יגרום לכך שתקבלו בוודאות את הבקשה. הרבה פעמים בתי המלון מקבלים הרבה מאוד בקשות וקשה להם להיענות לכולם. יש גם בתי מלון שלא עושים מאמץ מאוד גדול כדי להיענות לבקשות בגלל חוסר ארגון ראוי.

אם הבקשות האלו מאוד חשובות לכם, כדאי מאוד להרים טלפון לבית המלון בבוקר של ההגעה שלכם, לקראת סידור החדרים ולהזכיר את הבקשות שלכם. במצב כזה שבו מי שמסדר את החדרים יודע שהבקשה הזו מאוד חשובה לכם, יש יותר סיכוי שהוא יעשה מאמץ מיוחד כדי להיענות לבקשה, כדי להבטיח מצב שלקוח דעתני יצא מרוצה.

  1. תוודאו שבחרתם את התאריכים הנכונים

העצה הזו נשמעת מובנת מאליה, ועל פני נראה לאנשים שאין סיכוי שהם יטעו בעניין הזה, אבל בתי המלון מספרים שבעיות כאלו קורות כל הזמן. הרבה פעמים אנחנו עסוקים מאוד תוך כדי הזמנת המלון בשאלת המחיר ואופי המלון שאנחנו עשויים לעשות טעות בנתונים המובנים מאליהם של ההזמנה כמו התאריך.

אני משתל מאוד אחרי שבחרתי את המלון ואני מתכוון להזמין את המלון לעבור שוב על כל הפרטים כדי לראות שלא טעיתי. מעבר לכך, אם אשתי נמצאת בבית אני מבקש ממנה לקפוץ שנייה למחשב ולבדוק אם כל הפרטים שהזנתי נכונים.

  1. תסתכלו במפה לפני ההזמנה

הרבה פעמים אנשים מאוד מופתעים לגלות את המיקום האמיתי של המלון שהם הזמינו. באתרים הרבה מאוד פעמים מקומות מתוארים כקרובים למרכז העיר למרות שהם באמת נמצאים בשכונה אחרת שניתן ללכת ממנה למרכז העיר. לפעמים האווירה המיוחדת שיש באזור התיירותי נעלמת כולה ברגע שאנחנו מתרחקים לשכונה שנמצאת בסביבה. תנסו לחשוב על ההבדל שיש בין להיות ביפו העתיקה לבין לינה בחלקים האחרים של יפו או בין לינה בנחלאות בירושלים לבין שכונה אחרת שמרוחקת עשר דקות הליכה. מדובר בשתי חופשות שונות לחלוטין. באחת אנחנו נמצאים כל הזמן בתוך החופשה הציורית ובשנייה אנחנו נמצאים בעיר סתמית ויכולים לעבור ממנה לאזור התיירותי.

אני משתדל לפני הזמנה של כל מלון לראות בעיניים את המיקום המדויק של המלון דרך גוגל מפות. הרבה פעמים כדאי להשתמש גם בשירות שלהם שנקרא STREET VIEWER שמאפשר לראות את המראה של הרחובות הסמוכים למלון מגובה הטיול של בני אדם, וכך ניתן להתרשם בקלות אם המלון שלנו נמצא בשכונה ציורית חלומית או שהוא נמצא בחלקים סתמיים של העיר.

  1. תשוו היטב מחירים בלי להילחץ.

מנועי החיפוש מנסים למכור לנו תחושה ברורה של לחץ בהזמנת המלון. כשאתם מזמינים מבוקינג הם תמיד מראים לנו באחת האפשרויות הראשונות אפשרות שכבר התמלאה כדי לתת לנו תחושה שעוד רגע כבר לא יהיה לנו אפשרות לסגור על מלון. בשיטה הזו מצליחים הרבה פעמים לתת לנו תחושה שקיבלנו עבור מלון מסוים הנחה מאוד גדולה שלא כדאי לפספס. אל תתפתו למשפטים כמו מבצע רק להיום או הנחה מיוחדת. הרבה מאוד פעמים ההנחה הזו היא הנחה קבועה וניתן למצוא מחירים יותר זולים.

אני בודק כל מלון לפני שאני מזמין גם באתר כמו KAYAK שמאפשר לבדוק מה המחיר במנועי חיפוש אחרים כדי לדעת האם ההצעה שהוצעה לי היא באמת כל כך זולה. הרבה פעמים אני מגלה שמלון עם פרסום שהוא הכי זול שיש נמצא במנוע חיפוש אחר במחיר הרבה יותר זול.

  1. תחפשו מלון בחיפוש אנונימי.

בשנים האחרונות מצטברות יותר ויותר עדויות לכך שמנועי החיפוש מציעים לנו מחירי מלונות לפי מידת ההיכרות שלהם אתנו. לפעמים ניתן לעשות חיפוש לאותו בית מלון באותם תאריכים מאותו מנוע חיפוש ולקבל מחירים אחרים לגמרי. אחרי שמנוע החיפוש גילה שאנחנו חוזרים שוב ושוב לאותו מלון הוא עשוי להקפיץ את המחיר כדי להלחיץ אותנו לסגור. אם גם הזמנתם פעם במחיר יקר מלון, מנוע החיפוש מכיר אתכם ויציע לכם רק מלונות במחירים יקרים.

כדי להתגבר על הבעיה הזו כדאי לעשות חיפוש של המלון באופן אנונימי כך שמנוע החיפוש לא יכיר אותנו. הרבה אנשים טועים לחשוב שאם הם עושים את החיפוש מחלונית גלישה בסתר המנוע לא יודע מי הם, וזה לא נכון. כדי לעשות חיפוש אנונימי צריך להשתדל יותר ולהתקין על המחשב דפדפן מיוחד. בשביל זה הכנו מדריך מיוחד על חיפוש בית מלון באופן אנונימי. כדאי לקרוא וליישם. השיטה הזו יכולה לחסוך לכם הרבה כסף.

  1. תמשיכו לבדוק את המחיר אחרי ההזמנה

המחירים של בתי מלון בשנים האחרונות משתנים כל הזמן לפי ההיצע והביקוש. המחיר של אותו מלון יכול להשתנות במשך תקופת המכירה שלו עשרות פעמים – לפעמים לרדת ולפעמים לעלות. לנו בדרך כלל אין ברירה ואנחנו מזמינים את המלון בנקודת זמן מסוימת כשאנחנו לא יודעים אם המחיר ימשיך לעלות או לרדת. אם הוא יעלה הרווחנו ואם הוא ירד יתברר שהפסדנו.

היום הרבה מאוד מהאתרים מאפשרים להזמין עם אפשרות ביטול עד מספר ימים לפני ההזמנה אז כדאי לכם מאוד להמשיך לבדוק אחת לכמה זמן אם המחיר של החדר שלכם לא ירד. אם המחיר ירד אתם יכולים לחזור ולהזמין את המלון פעם נוספת ואז לבטל את ההזמנה הקודמת וכך לחסוך במחיר. בצורה כזו אנחנו יכולים להבטיח לעצמנו את המחיר הכי נמוך שאפשר.

  1. אל תחכו לרגע האחרון

הרבה אנשים חושבים שהמחירים הטובים ביותר שהם ימצאו יהיו ברגע האחרון אבל הניסיון מוכיח שבדרך כלל המחיר דווקא עולה ככל שרגע ההזמנה מתקרב. הסיבה היא שהמלונות יודעים שהרבה מהאנשים שמזמינים ברגע האחרון הם אנשי עסקים שהרבה מאוד פעמים לא משלמים בעצמם על החדר, ולכן השיקול שלהם בהזמנה הוא לא המחיר הנמוך ביותר. הדבר נכון בעיקר במתי מלון שמארחים גם אנשי עסקים ופחות בדירות ואכסניות שבדרך כלל לא פונות לאוכלוסיית אנשי העסקים.

אני ממליץ להזמין את המלון לפחות שבועיים מראש, כי בדרך כלל בשבועיים האחרונים המחיר לא יורד. באותה מדה בדרך כלל לא כדאי להזמין את המלון תקופה של שנה מראש כי גם בתקופות מאוד ארוכות המחירים יחסית גבוהים.

בהצלחה וחופשה נעימה.

 

 

כתיבת תגובה